۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۰۹۵۷۸
امام جمعه کازرون:

برخی هنوز باورشان نشده می توان بدون اتکا به غرب مستقل بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با تأکید بر این‌که انجام مذاکرات تنها برای حل موضوع هسته‌ای است، گفت: اگر دشمن احساس کند، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها سبب مذاکرات شده است، مسلما در مذاکرات دست بالا را گرفته و از موضع قدرت مذاکره می‌کند، تا بتواند با کمترین امتیاز بیشترین بهره را ببرد.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم گره زدن مشکلات کشور به مذاکرات و تحریم‌‌ها، افزایش فشارهای دشمنان را از آفات گره زدن مذاکرات به تحریم‌ها دانست.

وی گفت: اگر تحریم‌ها را به مذاکرات گره بزنیم، دشمن فشارهای خود را افزایش داده و در مذاکرات از موضع نامشروع خود کوتاه نمی‌آید، تا امتیازهای زیاد را بگیرد، چرا که مسائل اقتصادی همواره ابراز فشاری از سوی دشمنان برای گرفتن امتیازهای سیاسی بوده‌اند.

امام جمعه کازرون با تأکید بر این‌که اگر دشمن تصور کند، تحریم‌ها اثر گذار بوده، از افزایش فشارهای اقتصادی کوتاهی نمی‌کند، بیان داشت: راه حل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی، نگاه به درون کشور و تکیه بر داشته‌های داخلی است.

گره زدن مشکلات به مذاکرات بسیار گران تمام می‌شود

وی افزود: کشور ما از توانمندی ها و منابع کافی برخوردار است، همچنین زیر ساخت‌های توسعه و پیشرفت در ایران اسلامی مهیا بوده و ما احتیاجی به دیگران نداریم.

حجت‌الاسلام خرسند، توکل به خداوند متعال، بسنده کردن به داشته‌های داخلی و باور شعار «ما می‌توانیم» را از مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر تنها به دنبال حل مشکلات از طریق مذاکرات باشیم، قطعا بر ما بسیار گران تمام شده و روش اطمینان آوری نیست.

وی یادآور شد: بر فرض هم در این مذاکرات بتوانیم تحریم‌ها را برداریم، چه بسا دشمن شش ماه یا یک سال دیگر با بهانه‌ای جدید تحریم‌ها را برقرار کند، چرا که از اول انقلاب تاکنون تحریم‌ها به صورت کم یا زیاد وجود داشته است.

اگر مسؤولان به توان داخلی ایمان داشتند این مشکلات را نداشتیم 

امام جمعه کازرون با تأکید بر بهره‌گیری از توان داخلی، با انتقاد از به بی‌توجهی مسؤولان دولت‌های گوناگون بر این کار، بیان داشت:‌ اگر در طول سال‌ها نگرش و باور مسؤولان دولت‌های گوناگون به مسائل به ویژه اقتصاد یک نگرش داخلی بود، امروز این مشکلات را نداشتیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز اگر با برنامه‌ریزی جبران نکنیم، مشکلات بیشتر می‌شود، از هر جا جلوی ضرر گرفته شود منفعت است.

حجت‌الاسلام خرسند، انجام مذاکرات را تنها برای حل موضوع هسته‌ای دانست و اظهار داشت: اگر دشمن احساس کند، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها سبب مذاکرات شده است، مسلما در مذاکرات دست بالا را گرفته و از موضع قدرت مذاکره می‌کند، تا بتواند با کمترین امتیاز بیشترین بهره را ببرد.

برخی از افراد تاریخ مصرف دارند

وی افزود: حتی اگر ما مذاکرات را در چار چوب مسائل هسته‌ای دنبال کنیم، خیلی هم نباید امیدواریم باشیم که مشکلات حل می‌شود، چرا که قطعا با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی، مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

امام جمعه کازرون درباره عدم باور شعار ما می‌توانیم از سوی برخی مسؤولان، گفت: این افراد مرعوب بوده و باورشان نمی‌آید، از اول انقلاب تاکنون نیز افرادی بودند که تاریخ مصرف داشته و تا حدی کشش دارند.

وی بیان داشت: امروز نیز افرادی این شعار را باور نداشته و شاید مقاله نیز درباره آن می‌نویسند، این افراد باور ندارند که بتوان بدون تبعیت از نظم نوین جهانی که قدرت‌های استکباری در حال ترسیم آن هستند، به استقلال رسید.

بی ایمانی به آرمان های انقلاب سبب بیان شعار ما نمی توانیم

حجت‌الاسلام خرسند، عدم ایمان به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را از عوامل بی‌توجهی برخی از افراد به شعار ما می‌توانیم خواند و تأکید کرد: این افراد ایمان به اهداف و آرمان‌ها انقلاب ندارند، هر چند که شاید موقعیت، مسؤولیت، مشاوره داشته و در کارهای کارشناسی نیز باشند، ولی باور ندارند.

وی اظهار داشت: تجربه نیز نشان داده که ما هر وقت بر روی پایی خود ایستاده و شعار ما می‌توانیم را باور کردیم، در تمام زمینه‌ها موفقیت و پیشرفت داشتیم، در اقتصاد نیز باید به این نتیجه برسیم، ولی اگر این انگیزه و روحیه در ما ایجاد نشود، مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود./993/ت302/ج

 

ارسال نظرات