۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۰۹۸۸۳

همایش بشیران جوان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی و کاربردی تخصصی بشیران جوان ویژه تبلیغ ماه مبارک رمضان امروز در قم برگزار شد.
همايش بشيران جوان در دفتر تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش علمی  کاربردی تخصصی بشیران جوان ویژه تبلیغ ماه مبارک رمضان، روز گذشته در نمازخانه ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

از سخنرانان این همایش حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود که به بیان ضرورت‌های تبلیغی پرداخت.

وی با اشاره به آیه «ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ  وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ» گفت: آیات نورانی الهی بهترین راهنمای روشنی برای روش و عنوان تبلیغ است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن کریم افراد را به سه دسته تقسیم کرده است و برای هریک شیوه خاصی را کارآمد می داند.

حجت الاسلام روستا آزاد حکمت را سخن معقول، منطقی و قابل قبول عنوان کرد و افزود : موعظه حسن آن نصیحتی است که با حکمت همراه است که ناصح خودش به آن عمل کرده تا هنگام بیان آن به جان مخاطب نشیند.

وی در ادامه از حضور مبلغان برای شرکت در طرح بشیران جوان تشکر کرده و از دست اندرکاران این طرح قدردانی نمود

در ادامه همایش حجت‌الاسلام فولادی، کارشناس احکام درباره شیوه‌های بیان احکام نکاتی را جهت استفاده مبلغان ارائه کرد.

وی آشنایی مبلغان با آیات الاحکام را لازم دانست و افزود : تبیین معیارهای احکام و ریشه های آن از آیات الهی می تواند بسیار مفید باشد.

استاد حوزه پیوند خوردن مسایل و احکام با وجود افراد را موجب قبول کردن و ضامن اجرایی احکام در مخاطب عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد : بسیاری از معارف،مبانی قابل استدلال در کتاب و سنت دارند که لازم است مبلغان با آنها آشنایی داشته باشند.

در بخش پایانی همایش حجت الاسلام عرفان از اساتید اخلاق حوزه با اشاره به آیه 39 سوره احزاب، معیارهای اخلاق در تبلیغ از نظر قرآن را برشمرد.

وی اولین شاخصه اخلاقی در تبلیغ را شجاعت عنوان کرد و گفت: نترسیدن از قدرتهای غیر الهی و جریانهای مخالف حق از آثار تقواست و آنچه سبب ترس می شود وابستگی به دنیا و مزایای آن است.

حجت الاسلام عرفان افزود :شجاعت به معنی توهین کردن و بد سخن گفتن نیست. برخی شجاعت را با درشت گویی و تمسخر دیگران اشتباه می گیرند.

وی دومین شاخصه را لینت و نرمی در سخن و رفتار دانست و بیان کرد: نرمی در گفتار و رفتار منافاتی با شجاعت ندارد. این فرموده قرآن است که خدا به حضرت موسی می فرماید «اذْهَبَا إِلَىٰ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَىٰ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّیِّنًا لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَىٰ».

استاد برجسته حوزه علمیه قم آخرین شاخصه اخلاق در تبلیغ را سعه صدر عنوان کرد و گفت: سعه صدر یعنی داشتن ظرفیت درونی در عرصه های مختلف بخصوص در عرصه تبلیغ. این اولین تقاضای حضرت موسی در مقام نبوت از خدای متعال بود.

گفتنی است، در پایان این همایش به حاضران بسته فرهنگی تبلیغی ویژه بشیران جوان از طرف معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهدا شد./907/د102/ی

ارسال نظرات