۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۰۰۸۰
مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان خواستار شد؛

هم افزایی فعالیت های فرهنگی مساجد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هم افزایی فعالیت های فرهنگی مساجد، جز با همکاری دستگاه ها میسر نخواهد شد.
حجت الاسلام قطبي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان که شب گذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد، به مصوبات نشست قبلی این هیأت اشاره کرد و گفت: هم افزایی فعالیت های فرهنگی مساجد، جز با همکاری دستگاه ها میسر نخواهد شد.

وی بودجه های حمایتی از کانون های فرهنگی مساجد را بسیار ناچیز دانست و گفت: متأسفانه این اداره کل هیچ گونه بودجه ای برای حمایت از کانون های مساجد در اختیار ندارد و تنها ستاد عالی کانون های مساجد کشور در حال حاضر از کانون های استانی حمایت مالی می کند.

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: ما هر چه که داریم از همین مساجد داریم و حتی پیروزی انقلاب و موفقیت های رزمندگان در دفاع مقدس به برکت همین مساجد بود، لذا اگر آن ها را حمایت نکنیم، مشکلات و آسیب های بیشتری در جامعه به وجود خواهد آمد که برای رفع آن ها باید صد برابر هزینه کرد.

وی از تشکیل کمیته ویژه ای برای هماهنگی میان دستگاه های فعال در مساجد خبر داد و گفت: تاکنون 7 جلسه از این کمیته که با هدف حمایت از فعالیت های فرهنگی مساجد و هم افزایی دستگاه های فرهنگی مسجد و همچنین تمرکز این فعالیت ها راه اندازی شد، تشکیل شده و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

وی برگزاری همایش افتتاحیه اوقات فراغت مشترک دستگاه ها را از برکات تشکیل این کمیته برشمرد و گفت: یکی از نتایج مفید این جلسات، تشکیل ستاد اوقات فراغت مساجد و برگزاری برنامه تابستان امسال به طور مشترک است.

حجت الاسلام قطبی دوری از موازی کاری را از دیگر دستاوردهای این همکاری بین دستگاه های فرهنگی مساجد عنوان کرد و افزود: امیدواریم این اقدامات نقطه عزیمتی به سمت مسجد طراز اسلامی باشد.

حجت الاسلام قطبی مسجد را بهترین مکان و پناهگاه دانست و گفت: ضرورت ایجاب می کند که دستگاه های فرهنگی مساجد همکاری بیشتری با هم داشته باشند اما حلقه مفقوده این همکاری یک پشتیبانی ستادی در سطح استان و کشور است که باید رفع گردد.

وی به ارائه گزارش تشکیل این ستاد به مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های کشور اشاره کرد و گفت: مشاور وزیر نیز از پیشتازی اصفهان در این زمینه قدردانی کرد و حمایت استاندار اصفهان از کانون های مساجد را مثال زدنی دانست./1305/پ202/ب

ارسال نظرات