۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۱۰۳۷۷
در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی با استاندار فارس؛

مشکلات پیش‌روی تبلیغ دینی در استان فارس بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیران تبلیغات اسلامی استان فارس نبود امکانات مناسب و نیرو و بودجه کافی را از مهم ترین مشکلات پیش‌روی تبلیغ دینی در این استان دانستند.
اعزام مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی استان فارس با سید محمد احمدی استاندار فارس، که به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در استانداری فارس برگزار شد، مشکلات و موانع پیش‌روی تبلیغ دینی در استان فارس بررسی شد.

 

استفاده از مبلغان متخصص در عرصه تبلیغ دینی

حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به وجود نیروهای توانمند و متخصص در عرصه تبلیغ دینی در ادارات تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در عرصه تبلیغ دینی با استفاده از مبلغان و متخصصان توانمند در فضاهای مختلف همچون فضای مجازی به تحرکات گسترده دشمن پاسخ داده می‌شود.

  

نبود امکانات مناسب و نیروی کافی در عرصه تبلیغ دینی

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام روح‌الله بلوری، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان داراب به بیان مشکلات پیش‌روی ادارات تبلیغات اسلامی استان پرداخت و اجاره‌ای بودن برخی از ادارات، نبودن نیرو و امکانات کافی برای خدمت‌رسانی، نبودن بودجه کافی برای استقرار روحانیان و مبلغان مستقر و طرح هجرت را برخی از این مشکلات برشمرد.

 

ضرورت وجود امکانات مناسب و متناسب در جبهه جنگ نرم

همچنین حجت‌الاسلام اکبری، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان قیر و کارزین با اشاره به نبود امکانات مناسب برای تبلیغ دینی بیان داشت: مبلغان و روحانیان سربازان و افسران جبهه جنگ نرم هستند و برای سربازی در این عرصه نیاز به امکانات و تجهیزات مناسب و متناسب با این جنگ است.

 

260 مسجد واجد شرایط بدون روحانی

 حجت‌الاسلام وحید احمدی، مسؤول اعزام روحانیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به وجود 540 روستای واجد شرایط حضور روحانیان و مبلغان در استان فارس گفت: از این تعداد روستا به دلیل نبود بودجه و امکانات کافی تنها 280 روستا دارای روحانی مستقر هستند.

 

وی با اشاره به مجوز سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی مهد‌کودک‌ها گفت: در بحث تربیت مربی کودک و آموزش‌های قرآنی به کودکان نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی بین این دو نهاد هستیم.

  

اعزام 2500 مبلغ عمومی و تخصصی در ماه رمضان 

حجت‌الاسلام محمودی‌نژاد به فرا رسیدن اول تیرماه روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) در سال 1360 تأسیس شد و وظایف بسیار سنگین و مهمی را رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی بر عهده این تشکیلات گذاشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: امام راحل در رأس این سازمان افراد خبره و مطلع از امور دینی و فرهنگی و اجتماعی را منصوب فرمودند که بتوانند این اهدافی که بر عهده این سازمان است به نحو احسن و مطلوب در جامعه انقلابی ما اجرا کنند.

 

وی اضافه کرد:‌ حتی مسؤولیت تبلیغات بین‌الملل نیز به عهده این سازمان قرار داده شد که در دهه دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب بخش بین‌الملل این فعالیت‌ها را به عهده نهادی دیگر گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام محمودی‌نژاد بیان داشت: در سال‌های گذشته سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان فارس با وجود نداشتن امکانات و منابع مالی کافی به کمک مردم و نهادهای فرهنگی قدم‌های مثبتی در راه اشاعه فرهنگ غنی اسلام برداشته است که از جمله مهم ترین این فعالیت ها برنامه‌های متنوعی بود که در مناسبت‌ها و اعیاد گوناگون برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس همچنین با اشاره به اهمیت برنامه‌های ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه مردم، مسؤولان و روحانیان در این ماه سنگین‌تر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه و رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در حوزه‌ قرآنی، امور بانوان، فرق و ادیان، اعزام و استقرار مبلغ، امور مساجد، تشکل‌های دینی، مدارس علوم و معارف اسلامی، گفتمان دینی، طرح اوقات فراغت، توزیع کتاب، فضای مجازی، حمایت ائمه جماعت و آموزش و پرورش است.

 

حجت‌الاسلام محمودی نژاد بیان داشت: 16 عنوان فعالیت قرآنی برای 50 هزار نفر و مشارکت در چاپ 10 هزار نسخه کلام وحی، 10 دوره همایش آموزش کارگاهی مشاوره دینی به‌منظور تحکیم بنیان خانواده و حمایت از 50 بانوی فعال و فرهیخته استان فارس ازجمله فعالیت‌های سال جاری این اداره کل بوده است.

 

وی اضافه کرد: اعزام بیش از 2 هزار و 500 مبلغ عمومی، تخصصی و 90 مبلغ به شکل ثابت، حمایت از 13 مدرسه دخترانه و پسرانه معارف علوم اسلامی، و توزیع کتاب در حوزه‌های تخصصی برای مخاطبان فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی بوده است.

 

حجت‌الاسلام محمودی نژاد در پایان گفت: اجرای طرح مسجد محوری در 40 مسجد، 100 گفتمان تخصصی دینی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه فارس، پشتیبانی از 150 امام جماعت و 3 هزار مورد آموزش تخصصی برای کارکنان دولت بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره کل است./919/پ202/ب

ارسال نظرات