۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۱۱۲۰۹
یکی از علمای عربستان:

حافظان و قاریان قرآن باید با علوم قرآنی آشنا باشند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با تاکید بر قرائت قرآن بیان داشت که قرائت به تنهایی کفایت نمی‎کند بلکه به همراه تدببر در آیات باید باشد.
حجت الاسلام شيخ عبدالله احمد اليوسف امام جمعه حله عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد یوسف از علمای عربستان روز گذشته در شهر قطیف این کشور با اشاره به آیه 24 سوره محمد (ص) بر اهمیت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: قرائت قرآن کاری بسیار مطلوب است ولی کافی نیست، بلکه قرائت باید همراه با تدببر در آن باشد.


وی افزود: با آغاز ماه رمضان مجالس قرائت قرآن به صورت دوره‎ای و یا در مکان خاص در بسیاری از منازل برگزار می‎شود. اگر قرائت یک جزء از قرآن همراه با خواندن مقداری از تفاسیر آیات باشد از اثر گذاری بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود. 


حجت الاسلام یوسف فراگیری علوم قرآن را مفید دانست و اظهار داشت: حافظان و قاریان قرآن باید با علوم قرآنی آشنا باشند تا به هدف نهایی از قرائت و حفظ قرآن دست پیدا کنند.


وی قرآن را کتابی برای هدایت بشر خواند و تصریح کرد: در قرآن داستان و نکات بسیار پندآموزی وجود دارد که با تفکر و توجه به آن بسیار از مشکلات زندگی انسان قابل حل خواهد بود.


این عالم عربستانی ادامه داد: متاسفانه ما از روح و هدف قرائت قرآن به دور هستیم. ائمه معصوم (ع) در هنگامی که آیات عذاب را قرائت می‎کردند از ترس و خشم خداوند بسیار می‎گریستند./994/ب902/د

ارسال نظرات