۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۱۶۰۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان:

طرح نشاط معنوی در 20 بقعه استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان، گفت: یکی از برنامه‌های اجرایی به مناسبت ایام تابستان طرح نشاط معنوی است که امسال این طرح بزرگ در 20 بقعه متبرکه استان زنجان اجرایی خواهد شد.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان، صبح امروز در نشست خبری با موضوع تشریح و تبیین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان برای فصل تابستان و غنی سازی اوقاف فراغت دانش آموزان، گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با ایام تابستان در استان اجرایی خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی به مناسبت ایام تابستان طرح نشاط معنوی است که امسال این طرح بزرگ در 20 بقعه متبرکه استان زنجان اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه هدف از اجرای طرح مذکور را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خواند و ابراز داشت: براساس برآوردهای صورت گرفته این طرح برای 2 هزار و 500 نفر اجرایی خواهد شد که هدف اصلی ما از اجرای طرح مذکور نیز غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه ارتقای سطح فرهنگ دینی دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این طرح عنوان و تأکید کرد: در این طرح از دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی مختلف ثبت‌نام به عمل آمده همچنین با هدف ارتقای سطح فرهنگ دینی و اجتماعی دانش‌آموزان بر اساس پایه تحصیلی دانش آموز، آموزش های لازم به وی ارائه می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از اجرای طرح نشاط معنوی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: در تلاش هستیم با اجرای این طرح سطح فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان را ارتقاء دهیم که البته اکثریت فعالیت قرآنی آنها در بقاع متبرکه خواهد بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه به برگزاری طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: این طرح در راستای استفاده و بهره‌وری بیشتر از فضای معنوی امامزادگان و تقویت باورهای دینی اجرایی می‌شود و البته جذب جوانان برای حضور بیشتر در بقاع و تبدیل این مکان‌ها به قطب فرهنگی در اولویت اهداف اجرای این طرح قرار دارد.

 

وی در پایان با اشاره به فضای معنوی ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تطهیر روح و پالایش آن از آلودگی‌ها است.


گفتنی است، در جوار بقاع متبرکه امامزادگان زنجان و در راستای اجرای طرح ضیافت الهی، خیمه های معرفت با هدف پاسخ گویی به سؤالات و شبهات دینی مراجعین بر پا شده است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات