۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۱۲۰۵۵
امام جمعه قم:

وظیفه رسانه‌ها افشای دروغ‌پردازی دشمن و بیان حقایق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که وظیفه رسانه‌های داخلی خنثی کردن دروغ‌پردازی دشمن و بیان حقایق است، گفت: امروز دروغ‌پردازی یکی از ابزارهای انحراف و تحریف افکار عمومی در سطح گسترده و ایجاد فتنه و فساد از سوی رسانه‌های بیگانه است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی،‌ امام جمعه قم همزمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به شرح حدیث هدایا پرداخت و راستگویی را یکی از هدایا انسان برای نکیر و منکر دانست.

وی ادامه داد: راستگویی از وظایف، تکالیف و نعمت‌های الهی است که افزون‌بر داشتن نفع برای خود فرد هدیه برای نکیر و منکر است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که اولیا الهی نیز نسبت به پرسش و پاسخ این دو فرشته الهی خوف و ترس داشتند، خاطرنشان کرد: حتی فاطمه بنت اسد مادر امیرمؤمنان(ع) نیز از سؤال و جواب قبر وحشت داشتند.

وی افزود: فاطمه بنت اسد فردی است که به هنگام ظاهر شدن درد زایمان به خانه خدا رفت و دیوار کعبه به احترام مولدی که در رحم ایشان بود شکاف برداشته و ایشان سه روز در انجام مهمان بودند،‌ ولی با این وجود از سؤال و جواب قبر وحشت داشته و از نبی‌اکرم(ص) تقاضای شفاعت و کمک می‌کردند.

امام جمعه قم با بیان این‌که انسان نمی‌تواند در قبر برخلاف آن‌چه اعتقاد و عمل داشته است پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: انسان در قبر نمی‌تواند تقلب کرده و دروغ‌ بگوید، در قبر نمی‌توان از حیله‌های که در دنیا استفاده می‌شود بهره برد.

صدق لسان ملاک در اسلام است

وی تصریح کرد: اسلام به ما می‌گوید اگر فردی از سر نفاق گفت من مسلمان هستم، حتی اگر نفاق او خطرناک‌تر از کفار برای اسلام بود، ما حق نداریم به او بگویم که تو مسلمان نیستی، ولی در قبر این‌گونه نبوده و نفاق افراد مشخص می‌شود، در قبر نمی‌توان چیزی را پنهان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که باید اعتقادات خود را درست کرده و فرزندانمان را با اعتقادات صحیح تربیت کنیم، اظهار داشت: صدق لسان این است که فرد به گونه‌ای سخن بگوید که رضای خدا در آن باشد، امیرمؤمنان می‌فرمایند «ملاک اسلام صدق لسان است».

وی یادآور شد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «هر کس زبان خود را مراقبت کند عملش نیز پاکیزه می‌شود»، چرا که زبان تابع قلب است، زبان در تمام اعضا نقش کلیدی داشته و عامل نجات فرد است؛ گاهی برخی از مسلمانان اسما مسلمان هستند ولی عملا کافر و برخی از کفار نیز اسما کافر هستند ولی در رفتار مسلمان.

دروغ‌پردازی از ابزارهای بیگانگان برای انحراف افکار عمومی است

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش به بررسی دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه علیه مسلمان و نظام اسلامی پرداخت و گفت: امروز دروغ‌پردازی یکی از ابزارهای انحراف و تحریف افکار عمومی در سطح گسترده و ایجاد فتنه و فساد از سوی رسانه‌های بیگانه است.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه ‌غوغا کردند، صدق لسان نیست، برخی از این خبرگزاری‌ها ممکن است یک خبر راست بگویند ولی 999 خبر دروغ در میان این خبرها بیان می‌کنند، شیطنت یعنی همین.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خواستار صدق لسان از سوی رسانه‌های داخلی شد و بیان داشت: رسانه‌ها و نویسندگان ما که از چشمه جوشان قرآن و عترت نوشیدند باید بسیار مراقب بوده و بدانند که صدق لسان جزو آموزه‌های دینی است.

وظیفه رسانه‌های داخلی خنثی کردن دروغ‌پردازی دشمن و بیان حقایق است

وی تأکید کرد: رسانه‌های داخلی باید برای هدایت افکار عمومی جامعه به سوی راه درست و خنثی کردن دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه صدق لسان را در کار خود رعایت کرده و آن چه به مصلحت و حکم است بیان کنند، رسانه‌ها افزون‌بر بیان حقایق باید توطئه‌ها و دروغ‌ پردازی‌های امپراطوری رسانه‌ کفر را نیز خنثی کنند.

امام جمعه قم صداقت در میان مدیران جامعه را سبب اعتماد مردم به آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دادن آمار و ارقام دروغ از سوی مسؤولان اعتماد مردم را سلب می‌کند؛ در ابتدای پیروزی انقلاب بنی‌صدر با استفاده از تریبون‌ها هر چه دلش خواست به شهید بهشتی تهمت و افراط زد به گونه‌ای که جوانان را علیه ایشان شوراند.

وی افزود: ولی شهید بهشتی اسطوره صداقت، نماد حکمت و مصلحت اندیشی بود، عاقبت نیز کار به جایی کشید که بنی‌صدر خیانتکار و دروغگو بی‌ابرو و بی آبرو از کشور فرار کرده و اکنون به زندگی ننگین خود ادامه می‌دهد، ولی شهید بهشتی در ذهن مردم جاودانه شد.

راستگویی و صداقت در معادلات سیاسی جهان گم شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: شایعه دشمن درباره مسؤولان کشور را باور نکنیم چرا که می‌خواهند این افراد را در نزد مردم خراب کنند، قدر سرمایه و بزرگان نظام را بدانیم.

وی ادامه داد: امروز در دنیا راستگویی و صداقت در معادلات سیاسی گم شده است، سیاستمداران دنیا به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که مردم از آن‌ها توقع راستگویی ندارند ولی با این وجود انقلاب اسلامی ما ادبیات سیاسی جهان را عوض کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) راستگویی مسؤولان نظام و افشاگری آن‌ها درباره عملکرد استکبار را از جمله عوامل ناراحتی رژیم صهیونیستی و غربی‌ها از نظام اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: نظام ما در مذاکرات، صحبت‌ و برخوردها با صداقت با دنیا رفتار می‌کند؛ مسؤولان نظام راستگویی را در تریبون‌های جهان ایجاد کردند.

دروغگویی به جایی رسیده که آمریکا طرفدار حقوق بشر شده است

وی یادآور شد: رییس جمهورهای ما در سازمان ملل که تریبون عمومی است از سوی نظام سخنان راست می‌گویند، ولی خیلی‌ها برنتافته و جلسه را ترک می‌کنند، حقایق به گونه‌ای وارونه بیان شده است که آمریکا طرفدار حقوق بشر و دفاع از مظلوم شده است.

امام جمعه قم احساس خاری و تحقیر در شخصیت را از عوامل دروغ‌گویی خواند و اظهار داشت:‌ در تربیت فرزندانمان به گونه‌ای رفتار کنیم که حتی اگر راست‌گویی آن‌ها برای ما سخت هم باشد آن‌ها به دروغ متوسل نشوند.

وی ادامه داد: کودک به رفتار والدین، مربی و جامعه نگاه می‌کند، اگر ببیند راستگویی بازار دارد، راست می‌گوید، ولی اگر ببیند دروغگویی بازار دارد دست از راستگویی برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان غیرتمندی را از نشانه‌های مؤمن خواند و خاطرنشان کرد: کسی که راضی ‌شود ناموسش با آرایش در جامعه ظاهر شده و به فروشندگی یا دیگر مسائل همانند مهمانی برود از این نعمت بزرگ و خصلت ویژه مؤمن محروم شده است./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات