۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۱۲۴۴۶
امام جمعه مراغه:

جنایات گروه های تروریستی محصول تفسیر به رأی از آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تفسیر به رأی آیات قرآن را یکی از آفت های جوامع اسلامی دانست و گفت: جنایات گروه های تروریستی به خاطر فهم غلط و تفسیر به رأی آیات الهی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع فعالان و متولیان قرآنی شهرستان مراغه، اظهار داشت: قرآن کریم برنامه و ایدئولوژی زندگی سعادتمند بشری است که در صورت اجرای صحیح آموزه‌های این کتاب آسمانی مدینه فاضله محقق خواهد شد.

 

نماینده خبرگان رهبری قرآن کریم را سفره نعمت های الهی در ماه مبارک رمضان برای اطعام روح و جان مردم روزه دار دانست و گفت: قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده و برای دستیابی به گنجینه های ارزشمند آن، باید خود را مخاطب آیات خدا قرار داد و درباره آن به تفکر و اندیشه پرداخت.

 

 

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: قرآن بی ولایت و ولایت بدون قرآن مسیری انحرافی و پایانش ضلالت و گمراهی است، کسی نمی تواند مدعی دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت باشد اما درک صحیحی از آیات قرآنی نداشته باشد، بنابراین اگر خود را شیعه می دانیم باید توجه ویژه به قرآن در زندگی داشته باشیم.

 

 

وی با تأکید بر این‌که مفسران حقیقی آیات قرآنی ائمه اطهار(ع) هستند، تصریح کرد: تنها اهل بیت عصمت و طهارت هستند که درک عمیق و صحیح از مفهوم آیات قرآنی ارایه می کنند، مسأله مهمی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیث معروف ثقلین بدان اشاره داشته است، چنانکه آن حضرت قرآن را در کنار اهل بیتش سفارش می کند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تفسیر به رأی از آیات قرآنی را یکی دیگر از آفت های جوامع اسلامی دانست و گفت: اگر امروز شاهد جنایات بی حد و حصر گروهک های تروریستی به ظاهر اسلامی در منطقه هستیم، همه نشأت گرفته از فهم غلط و تفسیر به رأی از آیات قرآنی است.

 

 

امام جمعه مراغه قرآن کریم را منشأ تمام اندیشه هایی دانست که ختم به کمال و سعادت انسان می شوند و ادامه داد: اندیشه تمامی مکاتبی که ادعای سعادت بشر را دارند در کنار اندیشه قرآنی حرفی برای گفتن ندارند، متأسفانه قرآن در جوامع اسلامی و میان مسلمانان مهجور مانده و در ممالک غیراسلامی بیشتر مورد توجه است.

 

 

وی با تأکید بر این‌که استفاده ابزاری از آیات قرآنی به هیچ عنوان جایز نیست، خاطرنشان کرد: حقیقت مسلم آن است که باید از قرآن اندیشه‌پذیری شود، نه این‌که برای اندیشه های خارج از قرآن از آن تایید گرفته شود، مسأله‌ای که گاه جوامع اسلامی گرفتار آن می شوند و حاصلش اعمالی غیر از دستورات قرآنی است.

 
وی مهجوریت قرآن کریم در سطوح فردی و اجتماعی زندگی را موجب خسران و ضلالت دانست و افزود: قرآن کریم باید به متن زندگی مردم وارد شود، تا بتوان از دو حقیقت تزکیه و تعلیم قرآن برای رسیدن به هدف اصلی عبودیت و قرب الی الله بهره جست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات