۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۱۲۶۵۱
در جمع مدیران کانون های فرهنگی مساجد؛

تبیین اسلام ناب در مقابل اسلام لیبرالی وهابیت از زبان رحیم پور ازغدی

خبرگزاری رسا ـ استاد حسن رحیم پور ازغدی، خطاب به مدیران کانون های فرهنگی مساجد مشهد گفت: مراقب اصالت های ارزشی شیعی باشیم و نگذاریم مادی یا آلوده به خرافه گردد.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، استاد و عضو هیأت دانشگاه تهران، در نشست مدیران کانون های فرهنگی مساجد مشهد که شب گذشته هجدهم تیر در حسینیه هراتی ها برگزار شد، اظهار داشت: تبیین درست فرهنگ شیعی نسبت به شرک مجسم وهابیت امری ضروری است.

وی ضمن تفکیک شفاعت طلبیدن توحیدی و مشرکانه افزود: در شفاعت توحیدی به اذن خدا با توسل به خدا و اعتقاد به توحید است اما در شفاعت مشرکانه که وهابیت آن را به شیعه نسبت می دهد غیر خدا، در عرض خدا و در مقابل خدا است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، تاکید کرد: مفاهیم شفاعت، زیارت و توسل در اهل سنت هم وجود دارد ولی این خرافه ها و شفاهت مشرکانه ای که در وهابیت علیه شیعه تبلیغ و ترویج می شود به منظورعوام فریبی و شستشوی مغزی شیعیان است.

رحیم پور ازغدی، به نقل از بزرگان و حکمای اسلام گفت: دشمنان دو دسته اند،روباه و الاغ. روباه کلاهبردار است و عوام خود را شستشوی مغزی می دهد همچون اسراییل، آمریکا، ناتو، رژیم صهیونیستی؛ الاغ سواری می دهد، همچون داعش، طالبان و القاعده که منجر به انتحاری در مسجد می شود.

تئوریسین فریب

بنابر اظهارات وی، حضرت علی(ع) تاکید بسیاری بر دشمن شناسی داشت و فرموده که عمروعاص با معاویه بیعت نکرد مگر با حساب و کتاب مادی و دین خود را به حکومت مصر فروخت.

تئوریسین فریب که از مقابله آنان با امام علی(ع) بر سر خون خلیفه با نشان دادن پیراهن خونی عثمان شکل گرفت موجب بوجود آمدن خوارج با انشعاب از سپاه ایشان شد.

استاد دانشگاه تهران، تفکیک شادی احمقانه و ظلمانی از شادی معنوی، نتیجه گرایی در جهاد توام با تکلیف گرایی، علم محوری، مراقبت اخلاقی، اهم و مهم کردن و اولویت بندی ارزش ها و عدم ابتذال مفاهیم شیرین دعا، دین، توحید، نماز، تشیع، توحید، عدل، معاد و امامت را از ضرورت های اسلام ناب در مقابل اسلام لیبرالی وهابیت برشمرد.

گفتمان انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر، در ادامه این نشست در جمع مدیران کانون های فرهنگی مساجد اظهار داشت: انقلاب ما یک جریان فرهنگی است و اگر انقلاب در عرصه صنعت و نظامی پیشرفت فوق العاده داشته باشد اما در عرصه فرهنگی نتواند به اهدافش دست یابد شکست خورده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی که توسط رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مدل تازه ای بر دوقطبی شدن جهان آورد و نشان داد که دین توانایی خروج از بن بست را دارد اینک در پیچ تاریخی خود قرار گرفته و غرب در تلاش برای خروج و مهار آن از ایران است.

وی تصریح کرد: امام خمینی هرگز حاضر به مذاکره درخصوص قطعنامه 598 سازمان ملل درخصوص جنگ ایران و عراق نشد و فرمود ما جنگ را در میدان جنگ ادامه می دهیم نه پای میز مذاکره؛ بنابراین باید بجای وقت کشی در مذاکرات ژنو، مسیر خود را ادامه دهیم تا بتوانیم به حقوق خود دست یابیم./934/پ202/ب

ارسال نظرات