۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۱۲۸۸۶
آیت‌الله مظاهری:

وضعیت امروز فلسطین و گستاخی داعش نتیجه اختلاف مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها گفت: از اتحاد نداشتن و یکپارچه نبودن به جایی رسیدیم که داعش در خاورمیانه می‌آید و به طور آشکارا می‌گوید من آمدم کربلا، عراق و ایران را نابود کنم و حتی به مشهد بروم و آنجا را نیز تخریب کنم.
درس خارج فقه آيت الله مظاهري در مدرسه صدر بازار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، ‌شنبه پس از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) در جلسات تفسیر خود با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و غزه گفت: صهیونیسم تصمیم گرفته که فلسطین را نابود کند و این تصمیم همیشه با آنان همراه بوده است.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که اصلا دیگر اسمی به نام اسلام و فلسطین نباشد و آن را جزو خاک خودشان حساب کنند، البته هیچ غلطی نخواهند کرد و نمی‌توانند بکنند، اما در این جنایت‌ها برخی از کشورهای دنیا پشتیبان شان است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با انتقاد از سکوت کشورهای مسلمانان سازمان ملل در برابر تصویب قطعنامه علیه ملت فلسطین ابراز کرد: در سازمان ملل مظلوم را محکوم کرده و حق را به غاصب و ظالم داده‌اند اما یک نفر هم به این امر اعتراضی نکرد.

وی بیان کرد: تقصیر و کوتاهی از خود ما مسلمانان است، اسرائیل تصمیم گرفت در ثانبه کودکان فلسطین را نابود کند ولی به این مسأله هیچ مسلمانی واکنش نشان نداد، این در حالی است که اگر ما مسلمانان متحد باشیم و هر کدام یک سطل آب خرج اسرائیل کنیم، از بین می‌رود.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: از اتحاد نداشتن و یکپارچه نبودن به جایی رسیدیم که داعش در خاورمیانه می‌آید و به طور آشکارا می‌گوید من آمدم کربلا، عراق و ایران را نابود کنم و حتی به مشهد بروم و آنجا را نیز تخریب کنم.

وی با انتقاد از دعوای میان سران کشورهای عراق ادامه داد: پس از فتوای مرجعیت دو سه میلیون جمعیت مجاهد در صحنه آمده‌اند اما پارلمان عراق و نخست وزیری و ریاست جمهوری به جان هم افتاده‌اند و دارند از بیخ شاخه‌های درخت عراق را می‌برند.

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: مردم آماده و حاضر بودند تا به پشتیبانی مرجع تقلیدشان در یک شبانه‌روز داعش را نابود کنند اما کاری کردند که داعش خود را خلیفه مسلمانان می‌خواند و باید توجه کرد هر چه هست از اختلافات میان مسلمانان است.

وی در ادامه تفسیر آیات مبارکه سوره طلاق را آغاز و افزود: طلاق امر ناپسندی و اسم ناپسندی در اسلام است،‌ یک معجزه بزرگ قرآن این است که تمام بحث‌های کتاب‌های فقهی درباره طلاق در این هفت هشت آیه ابتدایی سوره طلاق آمده است، اما متأسفانه قرآن در میان ما مهجور است.

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: طلاق در اسلام بسیار مغضوب است و تنها در جایی تجویز شده که از درد ناعلاجی باشد، گاهی یک عضو از بدن سیاه و چرکین می‌شود و باید این عضو قطع شود، از این رو آن عضو را قطع می‌کنند تا به سایر اعضای بدن آسیب نرساند.

وی ادامه داد: اگر زن و شوهر بتوانند زندگی کنند با هم ولی با یکدیگر نسازند و کار به طلاق کشیده شود، گناه بزرگی بر گردن آنان است در گذشته اصلا طلاق نبود یا اگر بود بسیار کم، اما آمار امروز بیان می‌کند که از هر چهار ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود./914/پ202/ج

ارسال نظرات