۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۱۴۲۱۹
استاد حوزه علمیه قم:

یکی از مصادیق احسان خدمت به دیگران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند متعال به افراد مورد لطف خود روحیه خدمت گزاری عطا می کند، گفت: خدمت کردن ما به دیگران باید کریمانه باشد، یعنی برای خدمت گزاری نگاه به لیاقت فرد مقابل نکنیم بلکه خدا را ببینم و با خداوند متعال معامله کنیم.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم، سحر امروز در مسجد قائم کرمان گفت: احسان مصادیقی دارد که یکی از مصادیق آن خدمت کردن به بندگان خداوند است.

 

وی با بیان این که در روایات فصل های زیادی درباره خدمت گزاری وارد شده، در ادامه افزود: خدمت گزاری ویژگی هایی دارد که با دست خود و بدون واسطه به دیگران کمک کردن یکی از مهم ترین ویژگی های آن است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که فضل خداوند بیشتر نصیب کسانی می شود که مستقیم به خدمت گزاری می پردازند.

 

استاد حوزه علمیه قم، اهل بیت(ع) را مرجع خدمت گزاری دانست و افزود: اهل بیت(ع) با وجود اصحابشان هیچگاه رسیدگی به فقیران را به دیگران حواله نمی کردند و خودشان مستقیم دست به کار می شدند.

 

وی با اشاره به خدمت گزاری های اهل بیت(ع) بیان داشت: همه اهل بیت(ع) بدون استثنا کمرشان به سبب حمل غذا برای فقیران کبود شده بود و این کبودی هم موقع غسل نمایان می شد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی خدمت به پدر و مادر را یکی رکن های اصلی خدمت گزاری دانست و ابراز داشت: خداوند اتوبانی را در دنیا برای ما فراهم کرده به نام پدر و مادر که این اتوبان می تواند ما را به خداوند متعال برساند.

 

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) سه چیز را بسیار مهم می داند که حتی غیر مسلمان را هم شامل می شود؛ نخستین آن وفای به عهد، دومین آن خدمت گزاری به پدر و مادر و نیکی به دیگران سومین آن است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر پدر و مادر شما را می زنند، شما در مقابل برای آن ها طلب آمرزش کنید؛ چراکه این کار پسندیده ترین کارها است.

 

وی اظهار داشت: اگر برای پدر و مادرت خدمتکار آوردی کار خوبی انجام داده ای اما کار بهتر این است که خود انسان با دست خود به آن ها خیر برساند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: اگر ما بدانیم که آزار واذیت دیگران چگونه نورانیت ما را می گیرد هیچگاه کسی را اذیت نمی کنیم.

 

وی با بیان این که خداوند متعال به افراد مورد لطف خود روحیه خدمت گزاری عطا می کند، خاطرنشان کرد: خدمت کردن ما به دیگران باید کریمانه باشد، یعنی برای خدمت گزاری نگاه به لیاقت فرد مقابل نکنیم بلکه خدا را ببینم و با خداوند متعال معامله کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان هایی که نگاهشان تنها به دنیا است در خدمت گزاری فرد مقابل را می بینند؛ اگر آن فرد برای وی سود داشته باشد به او خدمت می کند و اگر سودی با خدمت به وی حاصل نشود از خدمت گزاری سر باز می زنند.

 

وی افزود: اگر در خدمت کردن به دیگران به لیاقت افراد نگاه کنیم، خداوند متعال هم در عطا کردن فضلش به ما لیاقت ما را می نگرد و با توجه به اعمال ما لطفش را شامل ما می کند که اعمال ماهم چنگی به دل نمی زند.

 

وی در پایان گفت: فرد کریم کاری به لیاقت و شایستگی فرد مقابل ندارد و تنها فضل و رحمت خداوند را می بیند، مانند امام حسن(ع) با وجود این که می دانست همسرش او را می کشد اما باز هم در خانه به وی خدمت می کرد./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات