۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۱۴۳۰۸
سخنران حرم رضوی:

شرکت در راهپیمایی روز قدس، به منصه ظهور گذاشتن مسلمانی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب و سخنران حرم رضوی، گفت: در اجتماعاتی که به نام اسلام تشکیل می شود، شرکت کنید؛ چرا که شرکت در راهپیمایی روز قدس، به منصه ظهور گذاشتن مسلمانی است.
شرکت در راهپیمایی روز قدس، به منصه ظهور گذاشتن مسلمانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجتبوی، خطیب و سخنران حرم رضوی، امروز در رواق دارالحجه، حرم مطهر رضوی، در جمع زائران حضرت رضا(ع) گفت: شیعیان می بایست نابودی صهیونیست غاصب و گروه های تکفیری را از خداوند مسئلت کنند.

 

وی گفت: حفظ حیا و حجاب، بهترین سرمایه برای بانوان است؛ بد حجابی، در حقیقت زیر پا گذاشتن خون های شهدایی است که برای حفظ این انقلاب جنگیدند.

 

خطیب و سخنران حرم رضوی با اشاره به آیه «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ  ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً، تو اى جان آرام یافته، به اطمینان رسیده به سوى پروردگارت بازگرد که تو از او خشنود و او از تو خشنود است.»، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: سوره فجر، سوره حسین من است.

 

حجت الاسلام مجتبوی اظهار کرد: اصحاب امام حسین(ع)، نفس مطمئنه داشتند، اباعبدالله (ع)، مقامات یاران خود را در بهشت به آنان نشان دادند. یاران ایشان(ع) در شب عاشورا به جای نگرانی خوشحال بودند؛ چرا که می دانستند فردا به بهشت موعود وارد می شوند.

 

وی گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «وَمَا أُبَرِّىءُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ»، نفس عمّاره در مقابل نفس مطمئنه قرار دارد که به طور مدام انسان را به گناه و خطا دعوت می کند، از این رو است که حضرت یوسف از خطرات این نفس به خدا پناه می برند.

 

حجت الاسلام مجتبوی با انتقاد از افرادی که در ملأ عام روزه خواری می کنند، گفت: روزه خواران، نام مسلمانان را لکه دار می کند، چرا افراد در ملأعام روزه خواری کرده و اراده شان در مقابل کشیدن یک سیگار هم ضعیف است.

 

خطیب و سخنران حرم رضوی گفت: مراد از واژه «عبد»، در آیه 29 سوره فجر، ائمه معصومان(ع) هستند، شیعه باید پیرو حقیقی ائمه اطهار(ع) باشد، از این رو اگر صد ها سال برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم، اما هدف امام حسین(ع) را از قیام عاشورا ندانیم، عزاداری ما ارزشی ندارد.

 

وی افزود: عاشورا کلاس درسی برای شیعیان است، هدف از جنگ و دفاع در اسلام، احیای ارزش‌های دینی است، امام حسین(ع) با خون پیشانی نماز می خواندند تا عظمت نماز را به ما بفهمانند.

 

حجت الاسلام مجتبوی گفت: شراب، عقل را ضایع کرده و گناه را جذب می کند، خداوند برای شرّ قفل هایی قرار داده است و کلید آن قفل ها شراب است، اما با در نظر گرفتن این نکته که، شراب کلید مفاسد است، دروغ، چه شوخی و چه جدی، از شراب بدتر است.

 

خطیب و سخنران حرم رضوی ابراز کرد: در لحظه احتضار و جان دادن شیعه اهل بیت(ع)، پنج تن آل عبا(ع) به بالین او حاضر می شوند، در این هنگام پیامبر اکرم(ص)، خطاب به عزرائیل می فرمایند: بر این محب ما آسان بگیر و ایشان در پاسخ می فرمایند: من از هر پدر و مادری بر او مهربان تر هستم./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات