۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۱۴۳۸۱
رییس مجلس:

به حمایت از مقاومت افتخار می کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپمیایان روز قدس کرج با بیان این که حمایت از نیروی مقاومت افتخار کشور است،‌ گفت: مردم فلسطین به سلاح و دارو نیاز دارند.
لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان روز قدس مردم کرج با اشاره به چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی و حضور آنان در فلسطین ابراز کرد: دشمنان اسلام از بحران قوم یهود استفاده کردند تا در خاورمیانه مسایلی را به وجود بیاورند تا چند دهه مسلمانان را مشغول کنند.

 

وی به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی کرد و گفت: امام در برخی از سخنان خود بارها احساس خطر خود را نسبت به اسراییل اعلام کرده بوند و همه باید به پا خیزیم و فلسطین را آزاد کنیم چرا که اسراییل خطر عمده برای مسلمانان است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر پیروان ادیان دیگر یک وطن عمومی دارند که شما می‌خواهید برای قوم یهود وطن درست کنید،‌ آنان می‌خواهند بستری را برای مقابله با مسلمانان ایجاد کنند.

 

لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیداری اسلامی و دفاع انقلاب اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: اگر دفاع انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی و قدرتی که امروز مبارزان فلسطینی در اختیار دارند، نبود؛ بسیاری از کشورهای اسلامی زیر نظر این رژیم‌های منفور باشد.

  

وی با اعلام این که هیچ کشوری از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حمایت نمی‌کند، افزود: دیگر کشورهای اسلامی در جنگ و اجرای طرح‌های صلح از اسراییل حمایت می‌کنند، این در حالی است که مردم بی‌پناه فلسطین بیش از 60 سال است که این آوارگی را تحمل می‌کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی  در بخشی دیگر از سخنان خود به جنگ‌های 33 روزه،‌ 22 روزه و 8 روزه اسراییل با مقاومت اشاره کرد و گفت: در تمامی این جنگ‌ها نیروهای مقاومت موفق شدند شکست بسیار بزرگ و مفتضحانه‌ای را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.

 

وی با بیان این که نیروی مقاومت سیلی محکمی را در این جنگ‌ها به رژیم منفور صهیونیستی زده است، افزود: در جنگ 33 روزه این اولین باری بود که رژیم صهیونیستی شکست جدی و بزرگی ر ا از نیروهای مقاومت خورد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به راه‌اندازی جنگ اخیر در غزه اشاره کرد  و گفت:  امروز شاهد شهید شدن صدها فلسطینی و زخمی شدن هزاران نفر از این مردم مظلوم هستیم و  صهونیست­ها با بمباران بیمارستان‌ها، ‌مدارس و اماکن عمومی مردم مظلوم را نشانه گرفته است.

 

لاریجانی تأکید کرد: جالب است که نخست وزیر بی‌حیای رژیم صهیونیستی علنی اعلام می‌کند که مدارس غزه را بمباران می‌کند و این درحالی است که آمریکایی‌ها از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

 

وی با بیان این که این یک موضوع بی‌سابقه است،‌ افزود: در زمان جنگ عراق و ایران، ‌صدام نیز مدارس ما را نشانه می‌گرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دبیر کل سازمان ملل باید از حقوق بشر دفاع کند،‌ گفت: دبیر کل سازمان ملل به جای دفاع از حقوق بشر با اسرائیل ابزار همدردی می‌کند.

 

لاریجانی در ادامه سخنان خود به اقدامات وحشیانه رژیم منفور صهیونیستی در منطقه شجاعیه فلسطین اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها یک بازار را در منطقه پرجمعیت به نام شجاعیه مورد هدف قرار دادند و بسیاری از زنان و کودکان و مردان را قتل عام کردند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به بیداری اسلامی و قیام مردم کشورهای اسلامی علیه استکبار اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر بیداری اسلامی در برخی از کشورها موج اساسی داشت، اما این بیداری‌ها با بحران‌هایی مواجه شد که سبب گردید انرژی کشورهای اسلامی امروز صرف مبارزه با دشمنان شود.

 

وی تأکید کرد: بیش از 3 سال است که سوریه را درگیر بحران درونی شده است و  سوریه کشوری پیشرو در کمک به فلسطین بود.

 

وی به عوامل برخی از بحران‌های ایجاد شده در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: رقابت‌های بی‌جا بین کشورهای اسلامی، سبب شده است که برخی از کشورهای اسلامی که حتی انتخاباتی درست را در کشور خود ندارند، بحران فلسطین را فراموش کنند.

 

لاریجانی اظهار کرد: بارها به آنها گفته‌ایم که آتشی که در این کشورهای اسلامی روشن می‌کنند روزی دامن خودشان را می‌گیرد.

 

وی ‌ خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی که مردم فلسطین دارند مبارزه با یک دشمن آشکار مثل اسراییل و مقابله یک دشمن درونی مانند داعش است.

 

لاریجانی بیان داشت: البته کشورهای آمریکایی مرتب از خطر تروریست حرف زدند، اما پشت سر به گونه دیگر عمل می­کنند، بنابراین این جریان‌سازی‌ها سبب شده است که اسراییل از این زمان استفاده کند و روحیه بگیرد.

 

وی گفت: رژیم صهیونیستی با سوء‌استفاده از زمان‌های ایجاد شده،‌ خسارات بسیاری را به مردم مظلوم فلسطین زد و با بستن گذرگاه رفح مشکلات را دو چندان کرده است.

 

لاریجانی تأکید کرد: این اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی آبروی این رژیم را در جهان برده است و دنیا از این رژیم به عنوان یک رژیم آدم‌کش و یاغی یاد می‌کند ،از طرفی همین عامل، یک همبستگی در دنیای اسلام به وجود آورد و سبب شده است تا مسلمانان بیش از گذشته به هم نزدیک شوند.

 

وی با تأکید بر این که ملت ایران مواضع و موقعیت مردم مظلوم فلسطین را به درستی درک کرده‌ است،‌ تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که حامی و پشتیبان ملت فلسطین هستیم و از نیروی مقاومت حمایت می کنیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بی‌غیرتی است که مسلمانی فریاد مسلمانی را بشوند و کمک نکند، مردم فلسطین نیازمند سلاح، دارو امکانات اولیه زندگی هستند و باید کمک شود.

 

لاریجانی اظهار کرد: روز قدس از برکات و یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که سبب شده ملت ایران امروز بسیار هوشیار باشند و این روز سبب عزت ملت ایران خواهد بود./998/د102/ج

ارسال نظرات