۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۱۵۳۴۰
با فعالیت 160 روحانی مبلغ؛

5 هزار دانش آموز خراسان شمالی در طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در دوره های اوقات فراغت تابستانی این اداره کل که با مشارکت 160 روحانی مبلغ و مربی قرآنی برگزار شد؛ بیش از پنج هزار دانش آموز شرکت داشتند.
مراسم اختتاميه طرح اوقات فراغت تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه طرح های اوقات فراغت تابستانی بجنورد که با حضور دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت، در محل تالار حافظ مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: امسال 70 درصد برنامه های طرح اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مناطق روستایی و محروم برگزار شد.

 

وی با اشاره به این که این طرح در مناطق روستایی از ابتدای تیر ماه با اعزام کاروان هایی با عنوان «دین، نشاط، زندگی» به روستاها آغاز شد و امروز نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد، افزود: امسال در مجموع 40 کاروان دین، نشاط، زندگی به روستاها و مناطق محروم استان خراسان شمالی خصوصا مناطق مرزی بین شیعیان و اهل سنت اعزام شد.

 

حجت الاسلام ایزانلو اضافه کرد: در برگزاری دوره های اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی 160 روحانی مبلغ و مربیان قرآنی مشارکت داشتند.

 

به گفته وی از این تعداد 80 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان خراسان شمالی به مناطق محل برگزاری این دوره ها اعزام شدند و علاوه بر این 80 مربی قرآنی بومی و اعزامی نیز در اجرای این کلاس ها فعال بودند.

 

حجت الاسلام ایزانو با اشاره به این که محوریت دوره های اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی معارف اسلامی، قرآن و احکام بوده است، خاطرنشان کرد: این موارد دوره های شاخص طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این اداره کل بود که متن آموزشی آن با عنوان «ره توشه» از سازمان تبلیغات اسلامی کشور ارسال شده بود و مربیان نیز بر اساس این متون تدریس می کردند؛ اما علاوه بر این دوره ها، در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برنامه های دیگری نظیر برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، گفتمان های دینی و ... نیز برگزار می شد.

 

وی اضافه کرد: طرح اوقات فراغت تابستانی در بجنورد امروز با رسیدن کاروان های دین، نشاط، زندگی به مقصد پایانی خود در مرکز استان خراسان شمالی به پایان رسید.

 

این مسؤول اظهار داشت: دانش آموزانی که در این طرح حضور داشتند در قالب هسته و بوستان های معرفت از کلاس های اوقات فراغت استفاده می کردند که در این زمینه هسته های معرفت ویژه دانش آموزان دوره متوسطه و دانشجویان و بوستان های معرفت نیز برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی برنامه ریزی شده بود.

 

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در مجموع در دوره های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این اداره کل در سال جاری بیش از پنج هزار دانش آموز و دانشجو شرکت کردند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با بیان این که این تعداد به نسبت تابستان سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است، یادآور شد: تابستان سال گذشته طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی در حدود 400 پایگاه در سراسر استان خراسان شمالی با شرکت نزدیک به چهار هزار دانش آموز برگزار شد اما امسال این تعداد به بیش از پنج هزار دانش آموز افزایش یافت.

 

گفتنی است، در مراسم امروز از دانش آموزانی که در مسابقه های فرهنگی طرح غنی سازی اوقات فراغت، حائز رتبه های برتر شده بودند؛ با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات