۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۱۵۳۶۴

تدوین کلیات نظام جامع پژوهشی جامعه المصطفی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رجایی طراحی و تدوین کلیات نظام جامع پژوهشی المصطفی و نیز راه اندازی تعدادی از قطب های پژوهشی زبانی را از جمله اولویت های کاری بخش پژوهش دانست.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجت الاسلام رجایی با اشاره به تدوین کلیات نظام جامع پژوهشی آن را یکی از اولویت های کاری سال 93 در مبحث برنامه ریزی پژوهشی دانست و اظهار داشت: ما برای سال 93 چند موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده ایم که طراحی و تدوین کلیات نظام جامع پژوهشی المصطفی و نیز راه اندازی تعدادی از قطب های پژوهشی زبانی از جمله اولویت های کاری بخش پژوهش است.

 

وی در ادامه ارزیابی و رتبه بندی را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بخش پژوهش در نظر دارد واحدهای داخل و خارج را مورد ارزیابی قرار دهد و سپس آنها را از حیث پژوهش رتبه بندی کند و برای همین امر نیز به دنبال راه اندازی سامانه رتبه بندی پژوهشی هستیم.

 

معاون پژوهش جامعه المصطفی در ادامه به نشریات جامعه المصطفی اشاره کرد و گفت: ما در بحث نشریات بایستی به ارزیابی محتوایی و شکلی توجه داشته باشیم زیرا برای آینده درجه علمی نشریات خود را ارتقا دهیم و اعتبارعلمی برای نشریات خود در داخل و خارج دریافت کنیم.

 

وی در ادامه به سامانه نشریات اشاره کرد و افزود: در بخش نشریات سامانه ای یکپارچه طراحی شده است که برای تکمیل و آشنایی بیشتر طلاب با آن نیازمند همکاری مراکز و نمایندگی های المصطفی هستیم.

 

حجت الاسلام رجایی در ادامه توانایی چاپ 400 کتاب در سال را مورد تاکید قرار داد و بیان داشتند: ما توانایی چاپ 400 کتاب را در سال داریم که برای این امر در نظر داریم سامانه نشر المصطفی را راه اندازی کنیم و در ضمن آن نیز به مقوله کتاب دیجیتالی توجه داریم و برای این امر تولید 250 عنوان کتاب دیجیتالی را در دستور کار قرار داده ایم.

 

وی در ادامه توجه به کتابخانه ها را مهم دانست و تصریح کرد: ما برای ارتقا‍‍ کتابخانه های خود بایستی سیستم های کتابخانه ای خود را ارتقا دهیم و به سمت راه اندازی کتابخانه های مجازی رو بیاوریم.

 

حجت الاسلام رجایی شرکت فعال در همایش های بین المللی را مورد تاکید قرار داد گفت: زمینه ای باید فراهم گردد تا طلاب و اساتید جامعه المصطفی در همایش های منطقه ای و بین المللی در خارج از کشور حضور داشته و مقاله ارائه دهند.

 

وی در ادامه به بحث ترجمه اشاره کرد و گفت: ما در مقوله ترجمه با نگاه به اولویت ها ترجمه ها در پیش خواهیم گرفت و ضمن آسیب شناسی و ارزیابی ترجمه ها، در پی تدوین آیین نامه های جامع پژوهشی هستیم که تالیف و ترجمه را نیز در بر خواهد داشت.

 

وی در پایان توجه به امور محققان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بایستی سامانه امور محققان را ارتقا دهیم و در کنار آن با همکاری نمایندگی های داخل و خارج نشست محققان در سطح "الف" را برگزار کنیم و همچنین پژوهشگران سطوح دیگر را نیز ساماندهی کنیم./993/د101/س

ارسال نظرات