۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۶۱۷۳
آیت الله نمازی:

حضور جوانان در عرصه های ارزشی از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی با مباحث اخلاق و خانواده برای افراد اجتماع به ویژه جوانان در شرایطی که جامعه با بحران اخلاقی روبرو است ضروری است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان سه شنبه شب در دیدار با اعضای مؤسسه خادمان الرضا(ع) کاشان برگزاری جشنواره ‹‹آه و آهو›› و جشن ملی ‹‹زیر سایه‌خورشید›› به همت اعضای این مؤسسه را قابل تجلیل خواند و گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مؤسسه خادمان الرضا(ع) کاشان کار ارزشی و فرهنگی و موجب نشاط است.

 

وی حضور جوانان در عرصه های ارزشی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: در وضعیت کنونی که جوانان دیگر کشورهای جهان حتی‌کشورهای اسلامی سرگرم امور دیگر هستند، فعالیت اعضای جوان این مؤسسه توفیق و سعادت بزرگی برای خدمت به اهل بیت (ع) است.

 

آیت الله نمازی توفیق خدمت در مسیر اهل بیت(ع) به انتخاب و اراده آنان و بدون اجبار را مهم خواند و افزود: حرکت جوانان در مسیر اهل بیت(ع) آنان را از همه جهت بیمه می کند.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان فعالیت جوانان مؤسسه خادمان الرضا(ع) کاشان را تفکر مبارکی برای اعضای مؤسسه دانست و افزود: اتصال و ارتباط با اهل بیت(ع) در پوشش برگزاری مراسم متعلق به حضرت امام رضا(ع) دارای آثار و برکات فراوان در زندگی است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این تعبیر امام خمینی(ره) که پایتخت ایران خراسان و مشهد است یادآور شد: ایران هر چه دارد از برکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امام حسین(ع) و مراسم عزاداری های محرم و صفر است.

 

وی با اشاره به حضور همه ساله رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال در حرم مقدس امام رضا(ع) افزود: برکات فراوان زیارت علی بن موسی الرضا(ع) باعث شده است تا رهبر معظم انقلاب چه درگذشته که رییس جمهور بودند و چه امروز که هدایت انقلاب اسلامی را در دست دارد خود را مقید می داند همه ساله هنگام تحویل سال در حرم رضوی باشد.

 

آیت الله نمازی، در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت موسسه خادمان الرضا(ع) کاشان کار بسیار مبارکی است بر ضرورت مشورت و همفکری اعضای این موسسه با کارشناسان در جهت برگزاری کمی و کیفی برنامه ها تاکیدکرد.  

 

وی توجه به محتوای برنامه ها با محوریت اخلاق و خانواده، حقوق والدین، فرزندان، همسایگان، ارحام و... را ضروری خواند و گفت: برنامه های مؤسسه به هرمیزان کیفی تر باشد ارزشی تر خواهد بود.  

 

امام جمعه کاشان، پیش بینی اختصاص مکان مناسب تری برای برگزاری جشنواره ‹‹آه و آهو›› توسط مؤسسه خادمان الرضا کاشان(ع) طی دهه کرامت برای حضور بیشتر خانواده ها خاصه جوانان را ضروری دانست و گفت: مکان برگزاری به گونه ای مدیریت شود که برنامه ها با حضور خواهران و برادران بدون گناه اجرا شود.

 

آیت الله نمازی برنامه های موسسه خادمان الرضا کاشان(ع) طی دهه کرامت را گامی به سمت و سوی افزایش آگاهی مردم و ترفیع دیدگاه و معارف ارزشی آنها عنوان کرد و گفت: مسؤولان و مجریان این برنامه سعی کنند مباحثی که امام رضا(ع) بر آن تاکید داشته است تبیین، معرفی و شناسایی کنند.

 

وی افزود: مباحث معرفت شناسی یا حدیث سلسله الذهب، ضرورت حکومت و حاکمیت، فلسفه سیاسی حاکمیت، جایگاه حکومت در اسلام، وجود حاکم در جامعه از نظر عقل و فطرت و مبحث رهبرشناسی و امامت از جمله موضوعات مورد نیاز جامعه است که این مؤسسه می تواند در شناسایی هر چه بیشتر آن اهتمام کند.

 

به گفته وی، مجریان برنامه های مؤسسه خادمان الرضا کاشان(ع) می توانند برای مبحث معرفت شناسی یا حدیث سلسله الذهب با برگزاری مسابقه ارسال مقالات در این موضوع، انتخاب نفرات و مقالات برتر، چاپ مقالات و اهدای جو ایز معنوی از جمله سفر به مشهد مقدس جایگاه مباحث معرفتی را در جامعه توسعه دهند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معرفی دیدگاه های عمومی ائمه(ع) به ویژه امام رضا(ع) می تواند یکی از دستاوردها ی اعضای این مؤسسه طی دهه کرامت و اجرای ویژه برنامه های آن باشد.

 

لازم به ذکر است، روح الله توکلی مدیر عامل موسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) نیز گزارشی از عملکرد مؤسسه  و برنامه های هفته کرامت امسال در کاشان با عنوان جشنواره آه وآهو از جمله همایش های اندیشه رضوی، طب رضوی، اخلاق و خانواده، مهدویت و قرآن و همایش مادران انتظار، فراخوان شعر و عکس رضوی، جلسات پرسخ و پاسخ اعتقادی، و دیگر برنامه های متنوع را ارائه کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات