۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۱۶۶۱۱
در خبرگزاری رسا؛

دومین جلسه شورای بسیج رسانه استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جلسه شورای بسیج رسانه استان قم شامگاه دیروز، بیست و پنجم مرداد ماه سال 93 با حضور اعضا در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.
بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جلسه شورای بسیج رسانه استان قم شب گذشته، بیست و پنجم مرداد ماه سال 93 با حضور اعضا در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.

 

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و بر مسنجم بودن کارها در این تشکل تأکید کردند.

 

 

در این مراسم افزون‌بر سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا، دیگر اعضای شورای بسیج رسانه استان قم از جمله حسین محمد رضایی، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی نسب، اشرفی، یعقوبی و خادم به بیان دیدگاه های خود درباره برنامه های هفته دفاع مقدس و راهکار های مبارزه رسانه ای با ماهواره ها پرداختند.

 

 

در این جلسه حجت‌الاسلام محققی تشکیل بسیج رسانه را حرکتی مبارک خواند و اظهار داشت: سپاه در نظام اسلامی از سالم ترین و پاکترین نهادها است که طهارت آن در اصناف مختلف همانند بسیج رسانه نیز مشاهده می‌شود.

 

 

وی یادآور شد: فعالیت بسیج رسانه نیازمند همفکری و همکاری اعضای آن است؛ مسلما این تشکل برای رسانه‌های قم پر خیر و برکت خواهد بود.

 

 

حسین محمد رضایی، رییس شورای قشر بسیج رسانه استان قم نیز با تأکید بر فعالیت منسجم بسیج گفت: نباید تنها به اسم اکتفا کرد و بلکه بایستی فعالیت‌های مناسبی در خور شان بسیج داشته باشیم.

 

 

وی افزود: باید تحت یک لوا جمع شده و با رعایت چارچوب‌های اساسی نظام فعالیت‌ خود را ادامه دهیم؛ در این راستا باید حرم حضرت معصومه(س) مبنای توسعه و محور پیشرفت قم و هر حرکت متعالی باشد.

 

 

رییس شورای قشر بسیج رسانه استان قم خدمت به نظام اسلامی را از اهداف راه اندازی این تشکل دانست و ابراز داشت: باید فعالیت‌های ما در خور شأن و جایگاه اصحاب رسانه باشد.

 

 

وی افزود: خبرنگاران قمی با خبرنگار دیگر شهرها تفاوت دارند و جنب و جوش آن‌ها حتی از خبرنگاران مشهد نیز بیشتر است؛ بسیج رسانه باید در قم و کشور درخشیده و الگویی برای دیگر استانها شود.

 

 

حجت‌الاسلام فاطمی نسب، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) نیز با بیان این‌که باید وظایف بسیج رسانه و اهداف آن را مشخص کنیم، گفت: نباید بسیج رسانه نمادین باشد بلکه باید حضور فعال در عرصه‌ رسانه‌ای داشته باشد و وارد جنگ رسانه ای شود.

 

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های حرم بانوی کرامت گفت: حرم باید مرکز فعالیت بسیج رسانه قرار گیرد؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند «حرم کریمه اهل‌بیت پایگاه نشر معارف اهل‌بیت(ع) در عالم است».

 

 

حجت‌الاسلام فاطمی نسب با بیان این‌که پاسخ به دغدغه‌های رهبری و نظام باید محور کار بسیج رسانه قرار گیرد، اظهار داشت: نباید در این تشکل به صورت سلیقه‌ای عمل کرد؛ تمام تلاش ما باید شناسایی و حل مشکلات شهر مقدس قم باشد.

 

 

در ادامه خادم، مدیر عامل خانه مطبوعات قم نیز در سخنانی با بیان این‌که باید خط و مشی بسیج رسانه مشخص شود، اظهار داشت: بسیج رسانه در صورتی می‌تواند موفق عمل کند که کارهای آن منسجم باشد.

 

 

وی تصریح کرد: به هر میزان قوی‌تر وارد شویم آثار بیشتری از این تشکل خواهیم دید؛ همه باید زیر یک پرچم جمع شد و کارهای خود را انجام دهند؛ همچنین این نهاد می‌تواند از راهنمایی پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده کنند.

 

 

نامدار از اعضای بسیج رسانه قم پیشنهاد ایجاد پایگاه اطلاع رسانی، لوگو و نشان برای بسیج رسانه قم را داد و بیان داشت: ایجاد انضباط و سازماندهی در کارها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی افزود: باید با پیگیری بتوانیم بر تعداد مخاطبان و اعضای بسیج رسانه بیفزایم و افزون‌بر برنامه کلی برنامه‌های جزیی نیز داشته باشیم.

 

 

اشرفی دیگر عضو بسیج رسانه قم نیز گفت: بسیج رسانه می‌تواند در هفته دفاع مقدس حضور فعالی داشته باشد؛ غیر از حرکات نمادین، این تشکل باید سازکار و خط و مشی برای دیگر رسانه‌ها باشد.

 

 

یعقوبی، عضو بسیج رسانه استان قم با تأکید بر استقلال بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه نباید تحت نظر خانه مطبوعات یا انجمن صنفی و دیگر نهادها باشد.

 

 

وی ادامه داد: بسیج رسانه باید عصاره کار خبرنگاری و مطبوعاتی باشد؛ اگر بسیج رسانه می‌خواهد شکل بگیرد و هدفمند کار کند باید قوی وارد عرصه شده و افراد بیشتری را جذب کند.

 

 

یعقوبی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه باید اهداف و راهبرد برای تعالی کار رسانه و مطبوعات استان داشته باشد و الگو برای تمام کشور شود.

 

عباسپور از دیگر اعضای بسیج رسانه نیز در این جلسه با اشاره به وجود دو شاخصه «فعالیت جهادی» و «داشتن معنویت» در بسیج گفت: در همه فعالیت های بسیج رسانه باید این دو مشخصه لحاظ شود و اولویت نخست فعالیت این تشکل هم مسال فرهنگی باشد تا شابه سیاسی کاری برای بسیج رسانه ایجاد نشود./993/202/ع

ارسال نظرات