۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۶۶۶۷
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق در 30 امامزاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی،‌ گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیش از 30 امامزاده شاخص استان سیره زندگانی ایشان به ویژه در حوزه فرهنگ وقف برای مردم تبیین خواهد شد.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، ‌مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در بازدید از موقوفات شهرستان سربیشه با بیان این که وقف یکی از ویژگی های برجسته سیره زندگانی امام صادق(ع) است، گفت: این امام بزرگوار در طول زندگی پر برکت خود بیش از شش بار تمامی اموال خود را وقف کردند بر همین اساس همزمان با سالروز شهادت ایشان 30 امامزاده شاخص خراسان جنوبی میزبان جلسات تبیین سیره زندگانی امام صادق(ع) در حوزه وقف هستند.

 

وی با بیان این که اسلام و تشییع اعتلا و پویایی خود را مرهون تلاش های امام صادق(ع) است، گفت: اگر امام صادق (ع) جنبش فرهنگی و علمی زمان خود را ایجاد نمی کردند از دین اسلام در اثر بدعت با سایر ادیان از جمله مسیحیت،‌آیین مردم روم باستان و آیین زرتشت چیزی باقی نمی ماند و دین اسلام هم مانند سایر ادایان به وسیله مخالفان و افراد کج فهم دچار تحریف می شد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان این که در زمان امام صادق(ع) دشمنان آگاه و حیله گر دین اسلام را به انواع بدعت ها آلوده کرده بودند، افزود: امام صادق(ع) برای مقابله با بدعت های این قوم کور دل، اسلام را از انواع بدعت ها و خرافات پاک کردند و آن را به شاگردان امین خود ارائه کرده و شاگردانشان اسلام حقیقی را به مردم در سطح دنیا و شبه جزیره عربستان عرضه کردند.

 

وی با بیان این که امام صادق(ع) افزون بر ایجاد جهش علمی و فرهنگی، در عرصه وقف هم همواره زبانزد خاص و عام بودند، گفت: این امام بزرگوار در طول زندگی خود بیش از چندین بار تمامی اموال زندگی خود را وقف کردند تا به این ترتیب بتوانند به مردم زمان خود و محرمان کنند زیرا در زمان ایشان فاصله و تبعیض طبقاتی در جامعه اسلامی بیداد می کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری جلسات تبیین سیره زندگی امام صادق(ع) در حوزه وقف راهگشای گسترش این فرهنگ پسندیده اسلامی است، ‌گفت: گسترش فرهنگ وقف و موقوفات یکی از خدمات برجسته فرهنگی و اقتصادی به اسلام است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که متاسفانه بعضی از افراد دستشان به انفاق نمی‏‌رود و فکر می‏‌کنند اموالشان آنها را جاودانه می‏‌کند، افزود: این دسته از افراد دائم تولید ثروت می‏‌کنند اما در نهایت همه دارایی‏‌ها، املاک و اندوخته‏‌هایشان را می‏‌گذارند و می‏‌روند و حتی نامی نیز از آنها باقی نمی‌‏ماند.

 

وی با اشاره به این که وقف صدقه جاریه‌ای است که تا قیامت پرونده عمل انسان واقف را باز نگه می دارد و از ثواب آن بهره مند می‏‌شود، گفت: فلسفه تاسیس و ترویج نهاد وقف در اسلام پر کردن خل‍أها و برطرف کردن نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی فرهنگ وقف را لازمه توسعه دینای اسلام عنوان کرد و یادآور ‌شد: تا زمانی که آموزه های اسلام در جهان گسترش پیدا نکرد اوضاع جوامع بشری هم به همین روال باقی خواهند ماند و بشر هرگز روی آرامش را به خود نخواهد دید./968/پ202/ب4

ارسال نظرات