۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۱۷۱۹۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

عزت و عظمت اسلام شیعی مدیون تلاش های امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) از فرصت های به وجود آمده در آن دوران برای نشر معارف اهل بیت(ع) و قرآن و آموزش و تربیت نسل جدید دانشجویان و علمای فرهیخته اسلامی استفاده کرد، گفت: عزت و عظمت امروز اسلام شیعی در جهان مدیون تلاش های آن امام همام است.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: این امام همام در راستای نشر علوم و معارف اسلامی تلاش ارزنده و والای داشته است که باید سیره امام صادق(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که امروز باید برای صدور فرهنگ شیعی به سراسر جهان از امام صادق(ع) الگوپذیری کنیم که اثرات والایی دارد، گفت: این امام بزرگوار با کار فرهنگی و اخلاقی که شروع کرد توانست شاگردان زیادی را از نقاط مختلف دنیا گرد محفل خود جمع کند و به بسط اسلام و گسترش رشته‌های مختلف علمی، دینی، ‌اخلاقی، قرآنی و عرفانی بپردازد که در این میان شاگردان امام صادق(ع) هر کدام دانشمندان ماهر در رشته خود بودند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، تصریح کرد: امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به شخصیت ارزنده امام صادق(ع) و نقش والای این امام بزرگوار در ترویج مکتب تشیع هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در راستای شناساندن هر چه بیشتر این امام همام تلاشی شایسته داشته و اهتمام والایی را در این راستا به کار گیرند.

 

امام جمعه آمل، تصریح کرد: ترویج سیره و روش زندگانی امام صادق(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است که همگان به خصوص حوزه های علمیه در این امر ارزنده نقشی مهم دارند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) در زمان خود با توجه به علوم موجود اقدام به تربیت شاگردان کردند، خاطرنشان کرد: امروز هم ضرورت دارد تا حوزه های علمیه از همان شیوه و با توجه به گسترش علوم بهره گیرند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که حوزه های علمیه بهترین مکان برای ترویج سیره امام صادق(ع) است، یادآور شد: حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا در رشته های مختلفی که مردم با آن سروکار دارند وارد عمل شده تا بتوانند در جهان امروز نیز به عنوان مبلغ دین مبین اسلام باشند. 

 

وی به نقش ارزنده امام صادق(ع) در گسترش و ترویج علوم مختلف اشاره کرد و ادامه داد: آن امام همام در راستای گسترش علوم اهتمام خاصی داشت و سیره تربیتی امام صادق(ع) به گونه ای بود که در آن علم، فرهنگ و تربیت به نحو برجسته ای وجود داشت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام صادق(ع) ذخیره علمی بزرگ و ارزنده ای را برای امت بر جای گذاشت، گفت: این امام بزرگوار تلاش و اهتمام خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند در صفوف امت افتتاح کرد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که کلام علمانی و عقلانی، زبان ساده و زیبایی ایشان باعث پذیرش روش از سوی مخالفانش نیز بود، خاطرنشان کرد: کلام این امام همام عین حقیقت، اخلاقیت، معنویت و عاری از هرگونه خرافات و آرایش های غیراخلاقی بود.

 

وی با بیان این که امام صادق(ع) از فرصت های به وجود آمده در آن دوران برای نشر معارف اهل بیت(ع) و قرآن و آموزش و تربیت نسل جدید دانشجویان و علمای فرهیخته اسلامی استفاده کرد، گفت: عزت و عظمت امروز اسلام شیعی در جهان مدیون تلاش های آن امام همام است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که امروز باید برای نشر و تبلیغ اسلام از شیوه‌های امام صادق(ع) کمک بگیریم، یادآور شد: در نحوه رفتار با جهان باید روش نشر اسلام و تشیع که همان شیوه امام صادق(ع) است، احیا شود.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران در راستای مسیر تقرب الی الله گام بردارد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات