۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۷۳۶۴
آیت الله موحدی کرمانی:

رییس جمهور برای معرفی وزیر علوم به دغدغه و حساسیت نمایندگان مجلس توجه کند

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت تهران با اشاره به استیضاح وزیر علوم، گفت: از رییس جمهور تقاضا داریم که به دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره وزیر معزول توجه و فردی را معرفی کند که نه تنها نقاط ضعف گذشته را نداشته بلکه دارای نقاط قوت نیز باشد.
نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 5+1، اظهار داشت: گروه 5+1 نصیحت ایران را بپذیرد چون پیشنهاد ایران برد برد و به نفع منطقه، غرب و ایران است.

وی با تأکید بر این‌که هر وقت آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایستاده، چیزی جز باخت نصیبش نشده است،‌ گفت: اگر 5+1 پیشنهاد ایران را نپذیرد نتیجه برد و باخت می‌شود و قطعا بازنده آنها خواهند بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: حمایت‌های آمریکا از شاه و صدام نیز هیچ نتیجه‌ای برای استکبار جهانی به همراه نداشت و با مقاومت ملت بزرگ و قدرتمند ایران مواجه شد و شکست خورد.

امام جمعه موقت تهران جنگ افروزی و توطئه‌های آمریکا در عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: آمریکا در عراق به دنبال تشکیل حکومت مطلوب خود بود اما به کوری چشم آنها حکومتی اسلامی در این کشور به وجود آمد.

وی با بیان این‌که روز به روز چهره منحوس آمریکا برای مردم جهان بیشتر شناخته می‌شود، ‌ابراز کرد: شعار مرگ بر آمریکا در کشورهای غربی نیز به راه افتاده و به خواست خدا این شعار در عالم فراگیر خواهد شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت،‌ بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به دنبال این هستند که دولت تضعیف نشود و رهبری همه دولت‌ها را تأیید کرده و فرمودند که هر دولتی نقاط ضعف و قوتی دارد و باید به آنها توجه کند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد:‌ دولت با شناسایی نقاط ضعف در پی حل آنها برآید و نگوید که نقاط ضعف مسأله‌ای طبیعی است.

وی یکی از نقاط ضعف دولت را تعبیر غلط از اعتدال دانست و اظهار کرد:‌ معنای اعتدال سازش، نرمش و دست بر سر همه کشیدن نیست؛ اعتدال یعنی این‌که محبت و برخورد در جای خود مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به روایات سیره پیامبر(ص) در حکومت داری را مورد توجه قرار داد و گفت: پیامبر اسلام برای برقرار کردن صلاح در جامعه از مرهم و وسیله سوزاندن در جای خود استفاده می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین بر ضرورت خدمت رسانی دولت به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان تأکید کرد و ابراز داشت: باید کسانی که در دوران دفاع مقدس جانفشانی و نقش آفرینی کردند مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با بیان این‌که انتخاب شعار تدبیر از سوی دولت مناسب بود، بر ضرورت توجه به معنای تدبیر تأکید کرد و افزود: طبق روایات یکی از عناصر عبودیت و بندگی خدا این است که انسان در برابر تدبیر الهی از خود هیچ تدبیری به خرج ندهد چون اسلام برای همه چیز تدبیر و برنامه‌ دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد:‌ باید سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت و با توجه به دستورات و تدابیر الهی به دنبال سعادت بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به استیضاح وزیر علوم، گفت: از رییس جمهور تقاضا داریم که به دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره وزیر معزول توجه و فردی را معرفی کند که نه تنها نقاط ضعف گذشته را نداشته بلکه دارای نقاط قوت نیز باشد.

وی با بیان این‌که اسلام برای استفاده از بیت‌المال تدبیر دارد، بیان کرد:‌ تدبیر در امر بیت المال را باید از حضرت علی(ع) آموخت؛‌ همه مردم جامعه باید از بیت‌المال استفاده کنند و این گونه نباشد که قسمت عمده بیت‌المال به سوی دانه درشت ها سرازیر و به پا برهنه‌ها چیزی نرسد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین در خطبه نخست با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) خدمت فراوانی به اسلام کرد و با تربیت شاگردان به مبارزه با توطئه‌های اعتقادی دشمنان پرداخته و اسلام ناب را به همگان معرفی کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این‌که اخلاق در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و ضعبف شده است،‌ ابراز کرد: به همه به ویژه مسؤولان توصیه می‌شود که نباید در جامعه به کسی اهانت کرد و مؤمنان را سبک شمرد./927/پ201/ج

ارسال نظرات