۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۶۱۹
مدیرکل همکاری‌های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه تأکید کرد؛

تحقق تربیت دینی دانش آموزان اصلی ترین هدف مبلغان مدارس

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه باید آموزش های کاربردی و تبلیغی خود را در زمینه حضور بیش از پیش طلاب در مدارس افزایش دهد و موانع حضور طلاب در مدارس را از میان بردارد.
حضور مبلغان در مدارس

حجت الاسلام حسین مردان پور، مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که نگرانی رسانه‌های بیگانه از حضور مبلغان در مدارس نشانه اهمیت و تاثیر مثبتی است که این حضور در بین دانش آموزان داشته است، گفت: حدود 1000 طلبه حوزه علمیه در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند و امسال، حدود نهصدهزار برنامه در قالب کلاس داری، پاسخ به سؤالات، سخنرانی بین دو نماز و ... در مدارس آموزش و پرورش برگزار شد.

 

وی با بیان این که روی آوردن دانش آموزان به تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی، اصلی ترین هدف حضور مبلغان در مدارس است، ابراز داشت: پررنگ تر شدن حضور دانش آموزان برای برپایی نماز، برطرف شدن برخی اختلافاتی که بین دانش آموزان و یا حتی بین دانش آموز و والدین وجود داشت، مستحکم تر شدن رابطه دانش آموزان با مسجد، انتخاب مرجع تقلید، اهمیت دادن به بحث حجاب و عفاف و مبارزه با فرقه ها از کارهایی است که به وسیله روحانیان حاضر در مدارس انجام شده است.

 

مدیرکل همکاری‌های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه با اشاره به تأثیر اجتماعی حضور طلاب در مدارس، اظهار داشت: اهمیت دادن به بحث عفاف و حجاب، افزایش حضور دانش آموزان در مساجد و حضور فعال در اجتماعات ملی و معنوی مانند 22 بهمن از مواردی است که افزون بر تاثیر مثبت در سطح جامعه، تامین کننده امنیت اجتماعی است زیرا حضور نوجوانان و جوانان سالم در یک منطقه، امنیت مناسبی را در آن جا پدید آورده و ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد.

 

وی با بیان این که هر دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش در عرصه تربیت نقش اساسی را ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی حوزه علمیه و آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و این رسالت مهم این دو نهاد است؛ اما انجام شدن این رسالت نیازمند لوازمی است؛ یکی از لوازم آن وجود دغدغه کافی در فضای آموزش و پرورش است، دیگر این که بستر لازم برای حضور مبلغان توانمند در مدارس ایجاد شود.

 

حجت الاسلام مردان پور ابراز داشت: حوزه علمیه باید آموزش های کاربردی و تبلیغی خود را در این زمینه افزایش دهد و موانع حضور طلاب در مدارس را از میان بردارد.

 

وی در پایان افزود: افزایش همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش می تواند برطرف کننده موانع و در نتیجه سبب افزایش حضور مبلغان حوزه در آموزش و پرورش شود که این امر تاثیر بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خواهد داشت./1330/ت302/س

ارسال نظرات