۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۱۸۱۰۵
آیت‌الله محمدی:

خانواده‌ها به تک فرزندی قانع نشوند/ برای ازدواج آسان باید فرهنگ سازی کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج جوانان و روی آوردن خانواده‌ها به تک فرزندی گفت: متأسفانه با روند کنونی کاهش جمعیت در آینده نزدیک شاهد پیری و ناتوانی جمعیت خواهیم بود که این خود چشم طمع دشمنان را به کشور بیشتر می‌کند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحدید نسل را عاملی مهم برای نفوذ بیگانگان به کشور دانست و گفت: مگر ما برای ایران اسلامی شهید داده‌ایم که دست بیگانگان بیفتد.

 

وی افزود: متأسفانه با روند کنونی کاهش جمعیت در آینده نزدیک شاهد پیری و ناتوانی جمعیت خواهیم بود که این خود چشم طمع دشمنان را به کشور بیشتر می‌کند.

 

امام جمعه همدان با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درباره کاهش جمعیت بیان داشت: اگر جمعیت جوانی برای اداره و حفظ کشور وجود نداشته باشد، خون تمام شهیدانی که در راه این انقلاب، نظام و کشور ریخته شده است پایمال می‌شود.

 

آیت‌الله طه محمدی با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج جوانان و روی آوردن خانواده‌ها به تک فرزندی نیز اظهار داشت: اکنون در کشور 12 میلیون دختر و پسر مجرد داریم.

 

وی تأکید کرد: باید با برگزاری ازدواج‌های آسان و حمایت از جوانان آن‌ها را به خانه بخت فرستاده و اجازه ندهیم به این میزان سن ازدواج در کشور بالا رود.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار قانع نشدن خانواده‌ها به تک فرزندی شد و عنوان کرد: افرادی که ازدواج کرده‌اند باید به فرزند‌آوری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی به سبب ضعف ایمان فرزند بیشتر را عامل فقر و تنگدستی می‌دانند؛ در حالی که خداوند متعال خود تأمین کننده روزی افراد است.

 

امام جمعه همدان با اشاره به این‌که کودکان بدون خواهر و برادر از نظر روحی آسیب پذیر هستند، اظهار داشت: کودکانی که دارای خواهر و برادر هستند از نظر روحی سالم‌ و شاداب‌تر هستند.

 

آیت‌الله طه محمدی نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگسازی برای افزایش جمعیت و پایین آوردن سن ازدواج را بسیار مؤثر دانسته و خواستار تفهیم مفاهیم و حقایق دینی از سوی طلاب برای مردم شد./993/ت302/ج

ارسال نظرات