۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۱۸۹۲۸

همایش بین‏المللی سفیران کریمه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‏المللی سفیران کریمه از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با همکاری مجمع جهان اهل بیت(ع) و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی با هدف ترویج فرهنگ فاطمی با محوریت حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
همايش بين المللي سفيران کريمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین‏المللی سفیران کریمه، صبح امروز با شرکت طلاب غیر ایرانی حوزه علمیه جامعه المصطفی العالمیه در مراسم خطبه خوانی حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد، سپس این همایش در نشست‏های تخصصی معصومه شناسی در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) ادامه پیدا کرد.

 

 همایش بین‏المللی سفیران کریمه از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی العالمیه با هدف ترویج فرهنگ فاطمی با محوریت حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

 در ابتدای نشست تخصصی این همایش حجت‏الاسلام عبدی نویسنده کتاب دُرّ عصمت با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) در نزد اهل بیت(ع) اظهار داشت: کریمه اهل بیت(ع) دارای مقامت شفاعت است و ایشان در پیشگاه خداوند از منزلت بالایی برخوردار است چرا که حضرت معصومه(س) تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) است و ایشان مقامی از مقام‏های عصمت را برخوردار است که البته عالی ترین مقام عصمت در نزد اهل بیت(ع) است.

 

 وی با بیان این‏که خداوند به حضرت معصومه(س) توفیقات معنوی متعددی داده و همچنین زیارت‏نامه کریمه اهل بیت(ع) از امام رضا(ع) است، ابراز داشت: ماه ذی‏القعده ماهی است که میلاد امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در آن قرار دارد و به همین سبب برکات بسیاری در این ماه وجود دارد.

 

در ادامه این برنامه حجت‏الاسلام والمسلمین محمد جواد طبسی با اشاره به ویژگی های شهر قم اظهار کرد: امروزه علوم اهل بیت(ع) از شهر قم به سایر نقاط جهان ارسال می‏شود و حوزه علمیه قم محل تحصیل بسیاری از پیروان اهل بیت(ع) از نقاط مختلف جهان است و آوازه حوزه قم در سراسر جهان پیچیده شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم، شهر قم را براساس روایات پناهگاه مومنان در آخرالزمان دانست و افزود: ائمه معصومین(ع) در روایات به شیعیان توصیه کردند که در آخرالزمان برای در امان ماندن از فتنه ها به شهر قم بروند و از اهل بیت(ع) روایات متعددی در خصوص جایگاه قم نقل شده است.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین طبسی با اشاره به ویژگی های آخرالزمان گفت: در روایات اهل بیت(ع) آمده است که مردم در آخرالزمان از راه درست منحرف می‏شوند و دینداری در آن دوره کار سختی است چرا که قرآن کریم در آن زمان مورد بی توجهی قرار می‏گیرد و مساجد هم خالی از نمازگزاران می‏شوند و به همین سبب مومنان با مشکلات فراوانی مواجه می‏شوند.

 

وی تصریح کرد: درباره آخرالزمان باید کارهای پژوهشی فراوانی صورت بگیرد و نباید افرادی که در حوزه روایی آخرالزمان وارد می‏شوند، متهم شوند به این که به دنبال تعیین مصداق برای ظهور هستند و باید بدانیم که نگاه غرب به آخرالزمان یک نگاه انحرافی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع آخرالزمان بیان کرد: پرداختن به موضوع آخرالزمان در آثار تصویری اشکالی ندارد و ما می توانیم براساس روایات فیلم‏هایی را در خصوص آخرالزمان بسازیم، البته در آخرالزمان به روایت شیعه، امام زمان (عج) هم وجود دارد.922/پ202/س

ارسال نظرات