۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۱۹۰۶۹
امام جمعه مراغه:

مساجد سنگر حفظ و نشر مبانی اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر احیای جایگاه حقیقی مساجد در جامعه گفت: مساجد سنگرهای حفظ و نشر اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی ایران هستند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم بهره برداری از مسجد الله قلی شهرستان زلزله زده ورزقان اظهار داشت: بازسازی و احیای مساجد تنها بر عهده حکومت اسلامی و یا خیرین مسجدساز نیست، هر کس به اندازه وسع خود باید در آبادانی مساجد تلاش کند.


امام مراجعه مراغه با بیان این‌که تعدادی از روستاها و آبادی های استان فاقد مسجد و در نتیجه از حضور روحانی و مبلغ حوزوی بی بهره هستند، تصریح کرد: انتظار داریم عموم مردم در ساخت مساجد به ویژه در مناطق زلزله‌زده ارسباران مشارکت داشته باشند تا شاهد ترویج فرهنگ علوی در جامعه باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با انتقاد از تمرکز مساجد در برخی از مناطق و عدم وجود مسجد در برخی شهرک های تازه احداث شده در شهرهای مختلف استان، گفت: خیران در احداث مساجد باید با مشورت با علما و روحانیان، مکان مناسبی را انتخاب کنند سپس نسبت به آغاز عملیات احداث اقدام داشته باشند.


امام جمعه مراغه آبادانی معنوی مساجد را نیز مورد تأکید قرار داد و با بیان این‌که برنامه های فرهنگی و مذهبی موجب خروجی مناسب این اماکن امن الهی می شود، تصریح کرد: ساخت و توسعه مساجد بر اساس آموزه های قرآنی از مهم ترین وظایف مؤمنان و اولیای خداوند است.


وی با تأکید بر احیای جایگاه حقیقی مساجد در جامعه گفت: مساجد سنگرهای حفظ و نشر اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی ایران هستند، تعامل و هماهنگی متولیان امور مساجد می تواند در تربیت نسل پویا، متعهد و خداشناس نقشی ارزشمند داشته باشد، در حقیقت مساجد مرکز وحدت مسلمین محسوب می شود.


نماینده خبرگان رهبری را مرکز انسجام و اتحاد مسلمانان دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در نخستین حرکت خود، مساجد قبا و مسجد النبی را بنا نهاد و در این اماکن مقدس همه مسلمانان با یک شعار، در یک صف واحد و رو به یک قبله به بندگی و عبادت خداوند متعال پرداختند.


همچنین حجت الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان در سخنانی با بیان این‌که در جریان زلزله اهر، ورزقان و هریس در 21 مرداد سال 1391، 300 مسجد تخریب شد که 90 مورد از آن ها در منطقه ورزقان است، اظهار داشت: احداث مسجد توسط مدیریت شهری مراغه در ورزقان نشان از فرهنگ، انسان دوستی و عاطفه بالای مردم مراغه است.


حجت الاسلام مهدوی با تقدیر از اهتمام مردم، خیرین و تمامی نهادهای دولتی در بازسازی مساجد زلزله زده ارسباران گفت: تاکنون بازسازی 12 مسجد این شهرستان از سوی بنیاد برکت (کمیته امداد امام خمینی (ره)، اوقاف و امور خیریه و مجلس خبرگان رهبری)، مسجد جامع به همت شهرداری تهران و مسجد الله قلی از سوی شهرداری مراغه اقدام شده است.


گفتنی است، مسجد الله قلی ورزقان در 120 متر مربع زیر بنا با صرف یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی شورای اسلامی شهرداری مراغه احداث شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات