۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۴۰۶
آیت‌‌الله مکارم شیرازی:

اجازه ندهیم افراطی‌ها حلقه وحدت مسلمانان را بشکنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر انجام فعالیت‌های طلاب در مسیر حفظ وحدت امت اسلامی تأکید کرد و با بیان این‌که هرگز نباید به افراطی‌ها اجازه دهیم حلقه وحدت را بشکنند، گفت: دشمنان برای شکستن وحدت تلاش می‌کنند، باید از هرگونه حرکت اختلاف افکن میان مسلمانان پرهیز شود.
آغاز سال تحصيلي جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد از اسلام به عنوان دینی جهانی یاد کرد.

 

وی گفت: اسلام هیچ حد و مرز جغرافیایی، قومیتی و نژادی را نپذیرفته و تمام افراد را به وحدت دعوت می‌کند؛ مخاطبان قرآن نیز تمام انسانهای جهان هستند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن همه افراد را برادر و خواهر بیان کرده و تقوا را عامل اصلی برتری آنها بیان می‌کند که علم، ثروت، مقام و تمام مسائل باید در خدمت تقوا و پرهیزگاری باشد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر انجام فعالیت‌های طلاب در مسیر حفظ وحدت امت اسلامی بیان داشت: از هرگونه حرکت اختلاف افکن میان مسلمانان باید پرهیز کرد، به مقدسات یکدیگر احترام گذاشته و برنامه‌ها در جهت وحدت تنظیم شود.

 

وی تأکید کرد: تمام فعالیت‌های دشمنان بر ضد وحدت است؛ حتی گروهک تروریستی داعش نیز با همین هدف ایجاد شده است، مستکبران روزی افراد را می‌آورند و روزی نیز می‌برند ولی باید دانست که آوردن و بردنشان توطئه علیه اسلام است.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که عملکرد ما باید سبب نقش بر آب شدن نقشه‌های دشمنان شود، خاطرنشان کرد: افراطی‌هایی در میان ما و دیگر مذاهب وجود دارد که باید این افراد را نصیحت کرده و اجازه ندهیم حلقه وحدت را بشکنند.

 

وی یادآور شد: همچنین نباید اجازه دهیم که خرافات وارد تعالیم اسلام شده و اگر وجود دارد بزداییم؛ دشمنان اسرار دارند تعالیم اسلامی را به خرافات آمیخته کنند؛ حتی داعش بیگانه از اسلام را دولت اسلامی می‌گویند تا چهره اسلام را مخدوش کرده و بگویند چنین خرافاتی در میان مسلمانان وجود دارد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر دعوت افراد به مسیر توحید قرآنی از سوی طلاب خاطرنشان کرد: کار دشمنان شبهه افکنی است؛ باید به این شبهات آشنا بوده و حتی جوابهای آن‌ها را آماده کنیم تا دشمنان خیال نکنند اسلام جوابی ندارد.

 

وی تأکید کرد: اسلام برای تمام مسائل مستحدثه جواب مسلم داشته و هیچ نقص، عیبی در فقه و اصول که پایه‌های اسلام هستند وجود ندارد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر آشنایی دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه به زبان‌های مختلف، آشنایی با اصول منطقی و فنون منازعه را نیز لازم دانست و گفت: با دوست و دشمن باید برخورد مناسبی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر دشمن فحاشی می‌کند ما نباید در برابر او فحاشی کنیم؛ نباید غضبناک شویم؛ مردم افراد مؤدب و عالم را می‌پذیرند نه افراد فحاش را.

 

این مرجع تقلید عنوان کرد: امروز تلاشهای فردی در دنیا اثر نداشته و باید این تلاشها جمعی باشد؛ کارهای پراکنده را باید کنار بگذاریم و با تقسیم مسؤولیت‌ها کارها را جمعی انجام دهیم؛ تلاش و فکر فردی را باید به تلاش و فکر جمعی تبدیل کنیم.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بیان معارف اسلام در سطح جهان را وظیفه طلاب جامعه المصطفی دانست و گفت: امروز رسانه‌های مختلف امکان نفوذ در تمام دنیا را فراهم کرده و جهان نیز آمادگی لازم برای پذیرش اسلام را دارد که باید از این فرصت حداکثر استفاده را برد./993/پ202/ی

ارسال نظرات