۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۲۲۹۷۹
رییس مجمع تشخیص:

هزینه‌ جنگ از سوی قارون های منطقه تأمین شد/ اقتدار انقلاب، آمریکا را نیازمند ایران کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که هزینه های جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی قارون های منطقه تامین می شد، بر لزوم تبیین ابعاد و دستاوردهای مختلف دفاع مقدس برای جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد.
هاشمي رفسنجاني هاشمي رفسنجاني در مراسم گرامي داشت دفاع مقدس در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام در اولین همایش دفاع مقدس و دانشگاه که پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام شهر ری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس تاریخ کشور ما را به قطعه بی‌نظیری در سراسر تاریخ جنگ های جهان تبدیل کرده به گونه‌ای که ناگفته‌های زیادی از آن باقی مانده است.

 

وی با اشاره به این که صبر لازم است تا آثار عمیق‌ترین تاریخ انقلاب اسلامی ایران خود را نشان دهد، عنوان کرد: به ما مهلت ایجاد تمدن اسلامی داده نشد، دشمن ما را مشغول جنگ کرد و همین مشغولیت مقدمه ریشه‌دوانی اسلامی در منطقه خاورمیانه شد که به مرور خود را نمایان خواهد کرد.

 

رییس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که دوران دفاع مقدس نکاتی دارد که در کمتر جنگ‌های جهانی وجود داشته است، بیان داشت: جنگ تحمیلی برنامه‌ای از پیش طراحی شده توسط دشمنان بود؛ زیرا آنها فهمیده بودند که ملت ایران با وجود این‌که رهبر آنها در تبعید بود، دست از انقلاب خود نخواهند کشید.

 

رییس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: غربی‌ها بر این باور بودند که انقلاب‌های قرن ما برای موفقیت باید متکی به حزب یا قدرت‌های خارج از کشور باشند در حالی‌که انقلاب اسلامی ایران متکی به قدرت عقاید مردم و روحانیت بود، چیزی که در دنیا کمتر دیده شده بود و این سبب غافلگیری آنها شده بود.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: بعد از انقلاب ارتش تضعیف شده، فرماندهان فرار کرده بودند و هر دولتی سر کار می‌آمد تا مردم را فریب دهد شکست می‌خورد از همان مقطع دشمنان به فکر نابودی انقلاب بودند.

 

رییس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که اگر ما در انقلاب پیروز شدیم به پشتیبانی مردم بود، گفت: دشمنان در دوران بعد از انقلاب بسیار تلاش کردند تا انقلاب را از درون و بیرون تهی کنند و در این مسیر از ابزارهای زیادی مانند بنی‌صدر که به عنوان فرمانده کل قوا در بدنه نظام یا بعد از انقلاب از صدام به عنوان مهاجم استفاده کردند.

 

وی افزود: دشمنان انقلاب هزینه جنگ را از قارون‌های منطقه، اطلاعات سیاسی را به وسیله آمریکا و ابزار جنگی را به وسیله روسیه تامین می‌کردند اما آنچه را پیش بینی نکرده بودند قدرت مردم بود؛ همان کسانی که انقلاب کرده بودند توانستند با ایمان و توکل به خداوند دوران دفاع مقدس را نیز با سربلندی به پیروزی برسانند.

 

رییس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این‌که شهدا بهترین نیروهای کشور بودند که از دست رفتند، بیان داشت: امروز شهدا و خانوداده‌های آنها سرمایه‌های کشور ما هستند؛ آنها کشور ما را نورانی نگه داشتند که با جان خود از انقلاب دفاع و حراست کردند.

 

وی افزود: شهید با آثاری که از خود بر جای گذاشته انسان پرورش داده و دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خداوند با شهادت و جانبازی جانبازان به عنوان نمونه‌ای از فداکاری و ایثار به مردم درس می‌دهد.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: آنچه از تلفات جانی در غیر جنگ می‌دهیم بسیار بیشتر از آن چیزی است که در جنگ دادیم اما برخی از کسانی که جان خود را در غیر جنگ از دست می‌دهند حتی در خانواده‌های خود فراموش می‌شوند ولی فریاد شهید و دعوت او بلند است و بسیاری از مردم آن را هنوز می‌شنوند اینجا است که نقش شهید نشان داده می‌شود.

 

رییس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که باید ابعاد جنگ را شناخت، اظهار کرد: یکی از ابعاد جنگ این بود که سبب رشد آثار علمی دانشمندان و اختراعات آنها شد بعد از جنگ بچه‌های جنگ در جهاد سازندگی، سپاه و ارتش و سایر مقاطع کار کردند به گونه‌ای که در بسیاری از علوم ما حرف اول را دنیا می‌زنیم.

 

وی گفت: به وجود آمدن قشر مجاهد، معتقد، حامی دین و اسلام که امروز افتخارات برای جامعه ما می‌آفرینند از دوران دفاع مقدس الهام گرفتند.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما به برکت دوران دفاع مقدس به میزانی قدرتمند شده است که در منطقه خاورمیانه می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد به گونه‌ای که کشور آمریکا که تروریست‌های داعش را در منطقه به وجود آوردند برای از بین بردن آن دست نیاز به سوی ایران دراز می‌کند.

 

رییس موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: اگر انقلاب ما به پیروزی رسید به برکت رهبری امام راحل و اعتقادات مردم بود، چیزی که در سایر انقلاب‌های امروز منطقه کمتر دیده می‌شود و خداوند وعده‌هایش را این‌گونه اجرایی می‌کند./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات