۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۲۴۳۷۷
مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:

تربیت دینی دانش‌آموزان دغدغه اصلی آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل دغدغه اصلی آموزش و پرورش را تربیت دینی دانش آموزان خواند و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند دانش آموزان را تربیت کند.
صابر سپهري، مدير كل اموزش و پرورش اردبيل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل‏، صابر سپهری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، عصر امروز در جلسه حلقه های صالحین دانش آموزی استان اردبیل، با اشاره به پتانسیل بسیار مناسب حلقه های آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: ما به حلقه صالحین به عنوان یک پتانسیل نگاه می کنیم چرا که دایره و گستره تربیت بزرگ است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در تربیت دانش آموزان تاثیر بگذارد .

 

وی افزود: ما می خواهیم انسانی عالم تربیت کنیم، اگر فردی دانشمند فیزیک یا پزشک متخصص باشد در نهایت باید انسان باشد و ریشه انسانیت و تربیت ازخانواده و سپس از آموزش و پرورش شروع می شود.

 

سپهری اظهار داشت: سرگروه‌ها و مربیان حلقه های صالحین باید با مباحث معرفتی، علمی و تربیتی آشنایی داشته و شرایط سنی دانش آموزان را بشناسند و بدانند هر سنی اقتضایی دارد و براساس آن برخورد کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به لزوم همکاری مراکز دینی با آموزش و پرورش‏، خاطرنشان کرد: شرایط سنی دانش آموزان لزوم توجه مراکز دینی به مقوله تربیت دینی آنان را افزایش می دهد.

 

وی با اشاره به طرح امین در برخی مدارس استان، تصریح کرد: قرارداد همکاری در قالب طرح امین با حوزه های علمیه استان بسته شده تا مدارس تحت نظارت حوزه های علمیه به مباحث دینی و تربیتی توجه بیشتری نمایند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش، افزود: امسال فقط دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه در قالب طرح امین اداره می شود ولی در سال های آینده سعی خواهیم کرد این تعداد افزایش یابد تا دیگر نگران برنامه های فرهنگی و دینی دانش آموزان نباشیم.

 

سپهری به هجمه های ضد دینی و شبهات گسترده موجود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: افزایش امکانات استفاده از فضای مجازی و بهره برداری دشمن از این ابزار برای شبهه پراکنی در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان جامعه لزوم وجود برنامه های  دینی و فرهنگی در مدارس را افزایش داده است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات