۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۲۴۸۵۱
خطیب جمعه بهشهر:

ولایت فقیه استمرار جریان غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بهشهر با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت گفت: ولایت فقیه استمرار مسأله غدیر است و دشمن از ولایتمداری مردم ما هراسان است.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید جواد حسینی رکاوندی، امام جمعه موقت بهشهر، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت دهه ولایت و پیش رو بودن عید غدیر افزود: عید سعید غدیر عید  بزرگ مسلمانان است که همه ما باید درجهت تبیین آن تلاش کنیم.

 

وی اظهار داشت: همه نیازمندی های بشر در عید غدیر و مسأله امامت و ولایت غدیر نهفته است و به همین دلیل باید با شناسایی درست و اصولی مسأله غدیر در جهت شناساندن زوایای مختلف آن به جامعه تلاش کنیم.

 

امام جمعه موقت بهشهر با بیان این که غدیر موضوع دیروز و امروز نیست خاطر نشان کرد: این مسأله همیشگی و دائمی است که متعلق به یک عصر و زمان و مکان نیست و واقعه غدیر به نیاز جامعه ربط دارد.

 

حجت الاسلام حسینی رکاوندی با بیان این که ولایت فقیه استمرار واقعه غدیر است، یادآور شد: متأسفانه اکنون بسیاری از مسلمانان این موضوع مهم را فراموش کردند و اگر  غدیر فراموش نشده بود و این تفرقه بین مسلمانان وجود نداشت، وضع مسلمانان غیر از وضع موجود بود.

 

وی با گرامیداشت سالروز میلاد خجسته امام هادی (ع) اذعان داشت: امام هادی(ع) همچون ائمه هدی دارای سجایای اخلاقی و علمی منحصر به فردی بودند که زیارت جامعه و زیارت غدیر امیرالمؤمنان(ع) از ایشان است و ایشان سرچشمه خیرات و خوبی ها و دستگیری از مستمندان در زمان خود بودند که باید این مسائل در بین جوانان و نوجوانان به درستی تبیین شود.

 

امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به 23 مهر ماه  سالروز شهادت مظلومانه مرحوم آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی امام جمعه کرمانشاه اشاره کرد و افزود: منافقان جنایتکار این عارف مجاهد را در محراب به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام حسینی رکاوندی با بیان این که بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و این موارد خبر نمی کند گفت: باید در جهت مقاوم سازی منازل و همچنین بیمه منازل و محصولات و امکانات و تجهیزات تلاش شود تا با بروز بحران با مشکل مواجه نشویم.

 

وی در پایان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار داشت: مسله اقامه نماز و به‌ویژه نماز جماعت بسیار مهم و ارزشمند و از خیرات است و به همین دلیل باید با رعایت تقوای الهی در جهت دوری از گناهان و حرکت به سوی خیرات حرکت کنیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات