۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۰۲۷
در مشهد؛

اجلاسیه نخبگان کانون های مساجد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که بیش از یک هزار و 580 کانون فرهنگی هنری در استان خراسان رضوی فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد کانون 960 کانون در روستاها فعالیت دارند که با توجه به برنامه حمایتی از کانون های روستایی، تعداد این کانون ها در سال جاری افزایش می یابد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد،محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی امروز در نشست خبری تشریح برنامه های اجلاسیه نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: با توجه به سالروز سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جماعات خراسان شمالی و تاکید ایشان بر حمایت و موثر سازی کانون های مساجد، در همین راستا این اجلاسیه با هدف تبیین نقش کانون ها در فعالیت های فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: این اجلاسیه با حضور 250 نفر ازمدیران و نخبگان کانون های مساجد در رشته های مختلف فرهنگی در روز چهارشنبه23 مهرماه در مشهد با حضور حجت الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

عبداللهی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 580 کانون فرهنگی هنری در استان خراسان رضوی تصریح کرد: از این تعداد کانون 960 کانون در روستاها فعالیت دارند که با توجه به برنامه حمایتی از کانون های روستایی، تعداد این کانون ها در سال جاری افزایش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر 28 کانون تخصصی در رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی، کتابخانه ای، قرآنی، سمعی و بصری، ولایت، عفاف و حجاب و غیره در حال فعالیت هستند و 24 کانون در مصلاهای نماز جمعه و 19 کانون هم در دانشگاه ها ی استان مستقر هستند.

فعالیت 16 مرکزخانه فرهنگ دیجیتال در کانون های مساجد استان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: 61 مرکز خانه های نور با هدف فعالیت های قرآنی برای همه سنین و 16 مرکز خانه های دیجیتال با هدف استفاده از اینترنت پاک در حال حاضر در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان این که براساس برنامه پنجم توسعه بایستی 25 درصد از مساجد کشور دارای کانون های فرهنگی هنری مساجد بشوند، تصریح کرد: در حال حاضر در مشهد و حومه نیز 342 کانون مشغول به فعالیت است.

عبداللهی در ادامه از برگزاری همین اجلاسیه در سال های آینده خبرداد و اظهار داشت: در واقع هدف از برگزاری این اجلاسیه ها، تبیین راهکارهای افزایش توان فعالیتی و مدیریتی در کانون های مساجد، تربیت نیروی کارآمد باهدف تحقق منویات رهبری و ایجاد عقبه فکری برای کانون های مساجد در استان است.

وی درادامه از برگزاری برنامه های مشارکتی با شهرداری و مرکز رسیدگی امور مساجد استان خبرداد و گفت: با توجه به عدم ناهماهنگی بین ارکان مساجد از جمله هیئت امنا و مدیرکانون و امام جماعت، در همین راستا تفاهمنامه ای با مرکز رسیدگی به امور مساجد منعقد شد که مدیر کانون یکی از اعضای هیئت امنای مسجد باشد.

حمایت های نقدی، مشارکتی و تجهیزاتی از کانون های مساجد

عبداللهی درادامه درباره نحوه حمایت از کانون ها نیز گفت: این حمایت ها به سه طریق صورت می گیرد که سرانه هر کانون در سال 500 هزار تومان می باشد و نوع دیگر حمایت ها مشارکتی است که به صورت مشارکت دبیرخانه مساجد و کانون ها به صورت 50 درصد انجام می شود و نوع دیگر حمایت ها اقلام تجهیزاتی است که این حمایت ها اهدایی و تجهیزاتی است که شامل اقلام کتابخانه ای قفسه، میز و صندلی است.

وی با بیان این که در حال حاضر 1200 کتابخانه در کانون های مساجد مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: مجوزهای کتابخانه به صورت جداگانه صادر می شود و شرایط و ضوابطی دارد که سال گذشته 110 کتابخانه مجوز فعالیت گرفت و امسال نیز خراسان رضوی سهمیه مجوز برای 78 کتابخانه را دارد.

عبداللهی تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی های کانون های مساجد نیز به صورت سالانه برگزار می شود و کانون ها می توانند در برنامه های دیگر نهادها نیز مشارکت داشته باشند چرا که مشارکت صحیح، تقویت کانون های مساجد است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درادامه از عضویت 300 هزار نفر در کانون های مساجد خراسان رضوی خبرداد./934/پ202/ب

ارسال نظرات