۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۱۱۹
مدیر کل اوقاف اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت اوقات فراغت برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی در همایش اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت مساجد گفت: اوقات فراغت ظرفیت خوبی برای جذب جوانان به بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  "19 مهر" در همایش اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت مساجد که در سالن استاد فرشچیان برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های این ارگان در اوقات فراغت پرداخت و گفت: در استان اصفهان انوار 718 امامزاده عظیم الشأن همچون ستارگان درخشانی در آسمان می درخشد و مردم استان از سفره با برکت کرامت آنها بهره مند می شوند.

وی تکریم امامزادگان را تکریم اهل بیت (ع) دانست و گفت: امامزادگانی چون سلطان علی بن محمد باقر(ع) و بزرگوارانی چون علامه مجلسی (ره) مایه عزت و افتخار مردم اصفهان هستند.

حجت الاسلام صادقی از برگزاری طرح نشاط معنوی در 200 بقعه استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهره بردن از اوقات فراغت در جهت تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ارتقاء بعد دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان برگزار شد.

وی سازمان اوقاف را سکاندار طرح ملی حفظ قرآن کریم در کشور دانست و گفت: در سال 91 سهمیه استان برای حفظ قرآن کریم 17 هزار نفر بود که به حمداله محقق شد و در سال 92 سهمیه استان 19 هزار نفر بود که بیش از 105 درصد داوطلب حفظ قرآن داشتیم.

وی ادامه داد: در سال 93 نیز سهمیه استان 22  هزار نفر است که تاکنون بیش از 110 در صد به تحقق پیوسته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: تنها دستگاهی که برای اوقات فراغت کتاب آموزشی تهیه کرده بود سازمان اوقاف و امور خیریه بود .

وی اعزام مبلغ به بقاع متبرکه و برگزاری طرح گردشگری در 60 بقعه در ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه در اوقات فراغت برشمرد.

حجت الاسلام صادقی وقف نامه های گذشتگان را سندی بر مدنیت شیعه در طول تاریخ دانست و گفت: شیعیان حتی حدود 1116 سال پیش نیز اموال خود را در راه رضای خدا وقف کرده اند.

وی افزود: امروزه که دنیا دم از حقوق بشر می زند و ایران را محکوم می کند باید بداند که در وقف نامه های نیاکان ما سندی وجود دارد که عواید حاصل از زمین کشاورزی را وقف تهیه آذوقه برای پرندگان بیابان در زمستان کرده اند و این اوج تمدن است.

گفتنی است، این همایش "19 مهر" همزمان با سالروز بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات