۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۲۵۱۲۵
مدیر کل ارشاد اصفهان:

یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در همایش اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت مساجد گفت: مساجد شعاع فعالیت های فرهنگی را مانند خورشیدی در جامعه می گستراند.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان " 19 مهر" در همایش اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت مساجد که در سالن استاد فرشچیان برگزار شد، گلدسته های مسجد را نمادی برای احاطه و انعکاس انوار الهی به شعاعی دور دست در اطراف مسجد دانست.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیان در خراسان جنوبی اشاره و خاطر نشان کرد: تأکید حضرت آقا بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج، ما را بر آن داشت تا در کنار هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کارگروه ویژه ای با حضور نمایندگان ثابتی از دستگاه های مختلف تشکیل دهیم و به صورت تخصصی در خصوص مرتفع شدن موانع تلاش کنیم.

حجت الاسلام قطبی برگزاری افتتاحیه و اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت مساجد به صورت مشترک را از دستاوردهای این کار گروه برشمرد و افزود: این کارگروه تاکنون حدود 13 جلسه کاری تشکیل داده و همه نهاد های عضو به صورت گردشی میزبان این جلسات بوده اند.

گفت: بهترین ساختار برای انجام فعالیت فرهنگی، کانون های مردمی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج هستند.

 وی افزود: بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب باعث شد تا نگاه دولت و مسؤولان به کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه تر شود.

 وی با اشاره به یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان افزود: خوشبختانه در حال حاضر در دورترین نقاط استان و مناطق روستایی نیز کانون تأسیس شده است.

حجت الاسلام قطبی گفت:  همت و تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد ستودنی است اما برای جذب بیشتر نیازمند برنامه ریزی جامع تر هستیم.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه ریزی صحیح و ارائه های برنامه های مبتنی بر نیاز جامعه هدف، نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کنند.

گفتنی است، این همایش "19 مهر" همزمان با سالروز بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور سپاه پاسداران، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات