۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۲۵۳۰۲
حجت الاسلام والمسلمین جواهریان:

جامعه خالی از رهبر دینی محکوم به نابودی است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید به وجود رهبر در جامعه اسلامی گفت: اگر جامعه اسلامی امام و رهبر نداشته باشد به وسیله دشمنان نابود می شود.
غدير
حجت الاسلام والمسلمین سید تقی رضایی جواهریان، استاد درس خارج حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نگرانی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: رسول الله(ص) به اذن خداوند اقدام به معرفی جانشین خود کردند.
 
وی با توجه به اعلام مسأله ولایت در غدیر خم افزود: پیامبر(ص) در بین خواص بارها جانشینی علی(ع) را مطرح کرده بودند و با توجه به دستور خداوند برای کامل کردن رسالت در غدیر خم به معرفی علی(ع) به عنوان جانشین در بین عموم مردم کردند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم واژه «مولی» را صریح در معنای جانشین بیان و تصریح کرد: اگر قصد پیامبر(ص) بیان معنایی غیر از ولایت بود هرگز مردم را در گرمای سوزان منطقه غدیر معطل نمی کردند.
 
استاد حوزه علمیه قم جریان غدیر را برای عموم مردم بیان کرد و اظهار داشت: مکان غدیر واقع در چهار سویی بود که کاروانیان در آن مکان از یک دیگر جدا می شدند و رسول الله(ص) فرمان به اجتماع همه کاروان ها دادند.
 
وی غدیر خم را متعلق به همه مسلمانان و زمان ها قلمداد و تأکید کرد: با توجه به آیه «یا ایها الرسولبلغما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فمابلغت رسالته و الله یعصمک منالناس و الله لا یهدى القوم الکافرین» خداوند به پیامبر(ص) فرمان داد اگر مسأله ولایت علی(ع) را خواص می دانستند در بین همه مسلمانان بیان کن تا عموم مردم متوجه شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین جواهریان با اشاره به اعلام جانشین از سوی حضرت محمد(ص) خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) به این دلیل بر وجود رهبر در جامعه تاکید داشتند که اگر جامعه مسلمانان بدون امام باشد مسلمانان پراکنده می شوند و دین اسلام به خطر می افتد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان به لزوم وجود امام در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر ملتی خالی از امام و رهبری باشد، جامعه در مشکلات غرق می شود و دشمنان آن ها را نابود می کنند./1322/ت302/س
ارسال نظرات