۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۲۵۳۲۷
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

لازمه اداره جامعه اسلامی با محوریت الهی وجود دائمی امام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، با اشاره به اجرای قوانین الهی از سوی امام در جامعه اسلامی، گفت: لازمه اداره جامعه اسلامی با محوریت الهی وجود دائمی امام است.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، خاطرنشان کرد: تفکر بشریت را می توان به دو گروه تقسیم کرد که یک بخش از این تفکر غیرالهی یعنی تفکر بدون الله است که در این بین تفکرات لیبرالیسم، مارکسیسم و دیگر تفکرات غیر الهی به وجود امده اند.

 

وی افزود: نوع دیگر تفکر، تفکر همراه الله است یعنی فرد قبول کند که خداوند متعال وجود دارد و تبعات آن این است که قانونگذار را پروردگار متعال بدانیم و در این صورت دیگر قانونگذاری و تصمیم گیری به عهده پروردگار است.

 

حجت الاسلام نوروزی، تصریح کرد: برای اطلاع مردم از قوانین پروردگار متعال، فردی از جانب خداوند به عنوان رسول و پیامبر به جانب مردم ارسال شده تا قوانین خداوند متعال را به بشر بیاموزد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، اظهار داشت: برای اداره جامعه اسلامی با قوانین پروردگار متعال، افرادی باید مجری اداره جامعه اسلامی براساس قوانین الهی شوند و مجری این قوانین در جامعه اسلامی امام است.

 

وی با اشاره به اینکه درجه امامت از جانب پروردگار متعال به انبیای قلیلی اعطا شده است، خاطرنشان کرد: امام وظیفه پیاده کردن قوانین الهی را در روی زمین برعهده دارد یعنی امام بر روی زمین حاکمیت دارد.

 

حجت الاسلام نوروزی، با اشاره به تجدید احکام الهی در زمان پیامبر اکرم (ص)، افزود: دین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین الهی تا قیامت نیازی به تجدید و نو شدن ندارد ولی همواره در جامعه اسلامی افرادی باید به عنوان ولی و امام قوانین الهی را اجرا کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، با اشاره به غیبت امام عصر(عج)، خاطرنشان کرد: عده ای در جامعه اسلامی باید در زمان غیبت امام عصر (عج) قوانین الهی را آموخته و این قوانین را اجرا کنند.

 

وی تاکید کرد: اجرای قوانین الهی در جامعه اسلامی در دوران غیبت امام زمان(عج) به عهده ولی فقیه است چرا که لازمه اداره جامعه با محوریت الله وجود دائمی امام است./937/ت302/ب4

ارسال نظرات