۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۲۵۵۷۶
آیت‌الله سیدان در مراسم عمامه‌گذاری طلاب جامعه المصطفی:

تشکیل جامعة المصطفی یکی از اقدامات ارزشمند نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه، گفت: وقتی افراد معمم می‌شوند یعنی به سطحی مناسب رسیده‌اند که باید هرچه بهتر و سریع‌تر اقدام کنند زیرا وقتی تلبس به لباس روحانیت محقق می‌شود به معنای تثبیت و تکمیل انسان در مسیر حق است.
آيت الله سيدان در مراسم عمامه گذاري المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، 15 نفر از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله سیدان معمم شدند.

 

این طلاب که از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و بروندی بودند با حضور در «جشن عید غدیر خم و مراسم تلبس به لباس دعوت» در حضور مسؤولان و طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس از سوی آیت‌الله سید جعفر سیدان معمم شدند.

 

آیت‌الله سیدان با قرائت آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت: مسأله غدیر، یکی از سه مسأله اساسی اسلام است.

 

وی ادامه داد: در اسلام که آخرین مکتب وحیانی است، سه روز بسیار مهم وجود دارد که از جهاتی بی‌نظیراست؛ اولین روز مبعث پیامبر گرامی اسلام است یعنی روزگاری که آخرین مکتب وحی به خلق ابلاغ شد؛ دومین روز، عید سعید غدیر است که روز تکمیل بعثت، اتمام نعمت و نصب شخصیت شایسته بی‌نظیر پس از پیامبر گرامی اسلام برای سِمت هدایتگری در تمام شئون علمی، عملی، اجتماعی، عبادی و  فردی جوامع انسانی است.

 

این استاد عالی حوزه علمیه افزود: سومین روز، روز ظهور امام عصر (ع)  است؛ امیدواریم خداوند هرچه بیشتر و بهتر توفیق بهره‌مندی از مکتب وحی را در سایه ولایت ائمه (ع) معصومان به همگان کرامت کند.

 

وی به شکل‌گیری جامعه المصطفی در جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: از جریان‌هایی که در عصر ما به فضل پروردگار در جمهوری اسلامی شکل گرفت، تشکیل جامعه المصطفی است؛ این تشکل از ملیت‌های مختلف، با برنامه‌ریزی‌های جامع و با نیت‌های پاک و پسندیده در ارتباط با نشر مکتب اهل‌بیت (ع) شکل‌گرفته که رهبری نیز از این تشکل به نحو خوبی حمایت می‌کنند.

 

آیت‌الله سیدان ادامه داد: اگر انسان اهمیت کار خود را بداند و به آن توجه داشته باشد، درمی‌یابد که رشته تحصیل علوم دینی، حوزوی، طلبه شدن و روحانی شدن به معنای صحیح آن، افتخاری بی‌نظیر و اشتغالی است که با هیچ اشتغالی قابل‌مقایسه نیست؛ همه اشتغالات مشروع، ارزش دارد، طبیب شدن، کشاورز و مهندس شدن در رشته‌های مختلف علوم اما با یک مقایسه دقیق عقلانی، این نکته مشخص می‌شود که هیچ‌یک از این‌ها درراه شناخت صحیح فکری، اخلاقی و اجتماعی، متعهد شدن و دیگران را در جریان قرار دادن، به این اشتغال نمی‌رسد.

 

وی تأکید کرد: وقتی افراد معمم می‌شوند یعنی به سطحی مناسب رسیده‌اند که باید هرچه بهتر و سریع تر اقدام کنند زیرا وقتی تعمیم محقق می‌شود به معنای تثبیت و تکمیل انسان در مسیر حق است./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات