۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۲۵۷۳۱

اعزام 900 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان از اعزام 900 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغان ماه محرم الحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جلسه هماهنگی برنامه های ماه محرم با اشاره به این که از اول ماه محرم به مدت 13 روز روحانیان به نقاط مختلف اعزام می شوند، گفت: همزمان با ماه محرم 900 مبلغ دینی بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

 

وی افزود: امسال نیز مانند سال اهای گذشته طرح اعزام روحانیان به مدارس را نیز خواهیم داشت که با توجه به برنامه ریزی ها قرار است 80 نفر از مبلغان دینی به مدارس اعزام شوند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به استقبال مناسب مساجد، حسینیه ها و هیأت های مذهبی برای اعزام روحانی در ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: به حتم شاهد درخواست های بسیار زیادی برای اعزام روحانی خواهیم بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید به نفوذ فرهنگ حسینی و عملی شدن سفارش های حضرت زینب(س)، به اعزام خواهران مبلغ در ماه محرم اشاره کرد و گفت: امسال 300 نفر از خواهران مبلغ در حوزه زن و خانواده به روستا ها و مناطق دیگر اعزام می شوند تا درباره خانواده اطلاع‌رسانی کنند.

 

وی درباره چهار عنصر اساسی که روحانیان باید به آن دقت کنند، گفت: توکل به خدا، مخاطب شناسی و فن بیان، خشنودی خداوند و ابزار و روش های تبلیغ از عناصر مهمی است که مبلغان دینی باید به آن توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: بیشترین انتظاری که از مبلغان اعزامی داریم، معرفت شناسی است که روحانیان باید نسبت به امام حسین(ع) داشته باشند تا بتوانند حس و حال معنوی را از طریق روایت و حدیث به مردم منتقل کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، نقطه اشتراک مردم و روحانیان را اعتقاد به خداوند و ائمه اطهار(ع) دانست: روحانیان موجب تقویت این اعتقاد هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﻮدن ﻧﮫﻀﺖ ﻋﺎﺷﻮرا و ﻗﯿﺎم اﺑﺎﻋﺒﺪﷲ اﻟﺤﺴﯿﻦ(ع) ﮔﻔﺖ: ﻣﻌﻤﺎر ﻋﺎﺷﻮرا ﺧﺪاﺳﺖ و ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮی اﺳﺖ و اﯾﻦ ﺑﮫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪا ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﮫﻀﺖ داده اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم وﻟﯽ ﻧﮋاد اظﮫﺎر داﺷﺖ: ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎ اﺷﺎﻋﻪ ﺧﺮاﻓﺎت در دﯾﻦ آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ ﺷﺪه و ھﻤﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ در ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از اﻧﺤﺮاف ھﺎ ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ ﮐﻨﯿﻢ و در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ ھﯿﭻ ھﺮاﺳﯽ ﺑﻪ دل راه ﻧﺪاده و در ﺧﺼﻮص اﯾﻦ ﻣﻌﻀﻼت ھﺸﺪارھﺎی ﻻزم را ﮔﻮﺷﺰد کنیم.

 

وی ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺪر ﻓﺮﺻﺖھﺎی ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه در ﻣﺤﺮم را ارج ﻧﮫﺎده و از ﺑﺮد اﯾﻦ رﺳﺎﻧﻪ و ﺷﺒﮑﻪ ﻋﻈﯿﻢ از طﺮﯾﻖ ﻣﺴﺎﺟﺪ در راﺳﺘﺎی ﺗﺒﯿﯿﻦ دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم اھﺘﻤﺎم ورزد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اﻓﺰود: ھﺪف ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﮔﺴﺘﺮش دﯾﻦ، اﯾﻤﺎن و اﺧﻼق ﺣﺴﻨﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮده و اﯾﻦ ﻣﺴﺆوﻟﯿﺖ وظﯿﻔﻪ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ دوش ﻣﺎ اﺳﺖ و ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﯿﺎز روﺣﺎﻧﯿان ﺑﺎﯾﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ و ﭘﮋوھﺸﯽ ﺧﻮد را ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و آﺷﻨﺎﯾﯽ دﻗﯿﻖ ﺑﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﻼﻣﯽ و زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم (ص) ﺑﻪ ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﭙﺮدازﻧﺪ./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات