۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۲۶۱۱۵
آیت الله مقتدایی:

واقعه غدیر دشمنان اسلام را مأیوس کرد/ تکریم سادات موجب خشنودی خداوند می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد عید غدیر گفت: کفار گمان می‌کردند به رحلت پیامبر اسلام نابود می‌شود ولی واقعه غدیرخم و انتخاب امام علی به عنوان خلیفه مسلمین و جانشین پیامبر دشمنان را مأیوس ساخت.
آيت الله مرتضي مقتدايي رييس شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پنجمین همایش طلاب سادات استان اصفهان عید غدیر را عید اکبر و بزرگترین عید مسلمانان دانست و اظهار کرد: عید غدیر طبق روایات ائمه معصومین در آسمان‌ها با فضیلت تر و بزرگ تر از این عید روی زمین نیست که این مسأله بیانگر عظمت عید غدیر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل از سادات که از نسل و ذریه ائمه و پیامبر هستند را بسیار مناسب و به جا دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری همایش تکریم از طلاب سادات ابتکاری است به جا و فرخنده و مسعود که به طور حتم موجب شادی امام زمان می‌شود و بنده از اینکه برای اولین بار در این همایش حاضر شده ام بسیار خوشنود هستم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: در قرآن برای عید غدیر چهار ویژگی مهم ذکر شده است که هرکدام به تنهایی بیانگر اهمیت و عظمت عید غدیر است و هرکدام این قابلیت را دارد که یک روز را تبدیل به عید بزرگی کند در صورتی که این چهار خصلت مهم و بزرگ برای یک عید ذکر شده و آن عید غدیر است.

وی نخستین ویژگی عید غدیر را مأیوس شدن کفار از آسیب زدن به اسلام دانست و تصریح کرد: در قرآن به این مسأله تصریح شده است و با انتخاب امیرالمؤمنین کفار که گمان می‌کردند پس از پیامبر اکرم دیگر رهبری برای اسلام و مسلمین وجود ندارد و اسلام نابود خواهد شد مأیوس و نا امید شدند و نتوانستند به پیکره اسلام ضربه بزنند و وجود امام علی به عنوان وصی و ولی برحق پیامبر همواره موجب حفظ اسلام در برابر توطئه‌های کفار شد.

دبیر اول شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برخی صحنه‌ها و اتفاقات واقعه غدیر و تشریح روز غدیرخم گفت: بنابر نص صریح قران روز غدیر موجب اکمال دین شد و رسالت پیامبر با ابلاغ خلافت امام علی در این روز کامل شد و این موضوع یکی از ویژگی‌های عید غدیر است .

آیت الله مقتدایی سومین ویژگی عید غدیر را اتمام نعمت بر تمام مسلمین جهان ذکر کرد و افزود: در روز عید غدیر اسلام کامل شد و اسلام مهمترین و بهترین نعمتی است که از سوی خداوند به مسلمانان عطا شده است و به واسطه عید غدیر بود که خداوند از اسلام و مسلمین راضی شد و رضایت خدا از اسلام با غدیر حاصل شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام سادات اظهار کرد: آیه شریفی که در قرآن پیرامون مسأله خمس ذکر شده است بیانگر مقام والای سادات است و تکریم از سادات بنابر این آیه یک موضوع مهم است که باید به آن توجه خاص و ویژه کرد و همایشی که در آن از مقام سیادت و سادات تجلیل به عمل آید قابل تقدیر است و باید مسؤولان آن را حمایت کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تجلیل و تکریم مقام سادات را دارای سابقه دانست و خاطر نشان کرد: خداوند متعال نخستین کسی است که از مقام سادات تقدیر به عمل آورده است و از آیه خمس این موضوع به خوبی مشخص می‌شود و هر عملی که موجب خشنودی و تکریم و بزرگداشت سادات شود رضایت خداوند را به همراه دارد چرا که سادات در نزد خدا از مقام بالایی برخوردار هستند./1304/پ202/ج

ارسال نظرات