۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۰۰۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر نشان از ذلت و خواری رژیم آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، صدور حکم اعدام برای شیخ نمر را ظلم بزرگ به امت اسلام دانست و گفت: اجرای این حکم برای رژیم آل سعود گران تمام خواهد شد.
بازديد مدير حوزه علميه مازندران از دفتر خبرگزاري رسا در شمال کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: صدور حکم اعدام آیت الله نمر، نمونه بارز ظلم به اسلام و مسلمین است و امت اسلام نباید خاموش بنشینند و آرام باشند.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: صدور این حکم تنها اختلافات عامل تفرقه میان امت اسلامی است و هیچ ثمره دیگری ندارد.

 

وی با بیان این که در اسلام، علما و روحانیان از جایگاه ویژه و برجسته ای برخوردارند و توهین و اهانت به آنان چهره ای زشت و نکوهیده در بین مسلمانان دارد، ادامه داد: هیچ نوع اهانت به علمای شیعه و سنی از سوی ما قابل قبول نیست و با اعتراض همه جانبه همراه است.

 

حجت الاسلام طاهری، گفت: استکبار و صهیونیسم همواره در پی ایجاد چالش در جامعه مسلمین بوده است و به همین دلیل از هر ترفندی برای نفوذ در بین مسلمانان و ایجاد رخنه و تنش استفاده کرده است و این بار نیز با صدور حکم ضد اسلامی اعدام برای ایت الله نمر همدستی خود با استکبار را به اثبات رساند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: حکم اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان آیت الله نمر باقرالنمر، خشم مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان را بر انگیخت و این موضوع با مسأله بیداری اسلامی در جهان اسلام منافات دارد و نباید با اجرای این حکم، مانع این بیداری در جهان شد.

 

وی با بیان این که صدور این حکم بسیار عجولانه و مغرضانه بوده است ادامه داد: این حکم در زمانی رشد و نمو کرد که فریاد مدعیان حقوق بشردر عالم فراگیر شده است، اما متأسفانه در برابر این حکم غیر عقلی و انسانی هیچ واکنشی از سوی سردمداران حقوق بشر انجام نشده است.

 

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: در سخنان این عالم بزرگوار مطلبی علیه امنیت ملی عربستان مشاهده نمی‌شود و تنها رعایت حقوق شیعیان و بازسازی بقیع از خواسته های این روحانی بزرگوار بوده است که متأسفانه با عکس العمل غیر واقعی از سوی مسؤولان و قضات دادگاه عربستان روبرو شده است.

 

وی گفت: روحانیت آگاه ضمن محکومیت این حکم ظالمانه به مسؤولان سعودی هشدار می دهد که بی حرمتی به ساحت علمای شیعه و سنی با عکس العمل شدید شیعیان همراه است./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات