۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۴۰۶
امام جمعه کرج:

قوه قضائیه با هنجارشکنان برخوردی قاطع داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با بیان اینکه روحانیان و کارشناسان دینی باید در هیئات و تکایا حضوری پررنگ داشنه باشند گفت: هیئات باید از روحانیان در جلسات خود استفاده کنند تا تحت خیمه امام‌حسین (ع) معارف و احکام الهی بیان شود و هیئاتی که روحانی نداشته باشد با انحراف مواجه می‌شود.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ایام محرم الحرام و احیای هفته امر به معروف و نهی‌ازمنکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام و اجرای احکام الهی است از این رو نسبت به این دو فریضه ای که مهجور و فراموش شده است باید تلاش بیشتری شود.
 
وی ادامه داد: یکی از مصادیق بارز امر به معروف اقامه حکومت اسلامی است، همان حرکتی است که امام‌حسین (ع) انجام داد و انقلاب اسلامی ایران نیز یکی از مصادیق امر به معروف است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جهاد در راه خدا است، اظهار داشت: حرکتی که مردم در انقلاب اسلامی انجام دادند نمونه نهی از منکر بود.
 
وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر احیای این دو فریضه بزرگ بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر اعتدال است و واجبی است که به رشد و تعالی و زنده بودن اجتماع مربوط بوده و زیربنای واجبات دیگر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود تصریح کرد: بزرگترین درس واقعه عاشورا ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و جنایت کاران زمان بوده است.
 
وی افزود: امربه معروف و نهی‌از منکر بر تک‌تک مکلفین واجب است زیرا از دستورات قرآن کریم و روایات اهل بیت و فتوای فقها بوده و اگر کسی با این امر مهم مخالفت کند با احکام دین و ضروریات دین و امام‌حسین (ع) مخالفت کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن ایام محرم الحرام و دهه عزاداری امام حسین (ع) یادآور شد: ذاکران ،مرثیه سرایان در بیان مصائب عاشورا وظیفه دارند اشعاری را انتخاب کنند که حماسه ایجاد نماید و سعی داشته باشند مسائلی که با روح حماسه حسینی مخالفت و منافات دارد پرهیز کنند.
 
وی ادامه داد: مدیران هیئات تلاش داشته باشند شکل و ظاهر هیئات را حفظ نمایند و ساعات برگزاری هیئات زمانی باشد که معقول است به گونه ای باشد که سبب آزار و اذیت همسایگان مساجد نشود.
 
امام‌جمعه کرج با بیان این که مداحان و ذاکرین وظیفه هدایت گری دارند تصریح کرد: اشعاری که خوانده می شود باید اشعاری هدایت افرین و اثر بخش باشد تا در زندگی افراد شعور ایجاد کند.
 
وی حضور روحانیان و کارشناسان دینی را در هیئات مهم خواند و گفت: تکایا و هیئات باید از روحانیان در جلسات خود استفاده کنند تا تحت این خیمه امام‌حسین (ع) معارف و احکام الهی بیان شود و هیئاتی که روحانی نداشته باشد با انحراف مواجه می‌شود و از مسیر اصلی خود خارج می شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: روحانیانی که در هیئت حضور دارند سعی کنند که بصیرت‌افزایی داشته باشند و ولایت پذیری و روح تدین در مخاطبین را زنده کنند و رابطه اسلام و سبک زندگی اسلامی و عاشورایی و ارتباط عاشورا با انتظار و مسائل روز را به صورت درست تبیین نمایند.
 
امام جمعه کرج با اشاره به قانون قصاص که برگرفته از اصل قرآنی است بیان داشت: عده ای برای کمرنگ‌کردن و  مسکوت‌گذاشتن اصول قرآنی موج رسانه‌ای ایجاد می کنند و با نوشتن مقاله سعی می کنند با قوانین مترقی قرآن کریم به مخالفت برخیزند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی ضمن محکوم کردن اسیدپاشی اصفهان بیان داشت: اگر قوه قضائیه در زمان اسیدپاشی قانون محکمی را وضع می‌کردند کسی جرات این کارها را نداشت بر این اساس باید قوه قضائیه با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم اجتماعی برخورد قاطعی داشته باشد.
 
امام‌جمعه کرج به همایشی که دیروز در دانشگاه پردیس کشاورزی کرج با محوریت تطهیر سران فتنه برگزار شده اشاره کرد گفت: این همایش زمانی برگزار شد که به دلیل ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی و تشییع پیکر ایشان از طرف رییس جمهور عزای عمومی اعلام شده بود اما بدون توجه به عزای عمومی اعلام شده در تمام برنامه هایشان از موسیقی های شاد و زننده استفاده کردند و از فتنه و فتنه‌گران رفع‌ اثر کردند.
 
امام جمعه کرج در پایان به لزوم هوشیاری نمایندگان در انتخاب وزیر علوم اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس هرچه زودتر باید به این مسئله رسیدگی کنند که فردا به نظام هزینه دیگری تحمیل نشود./801/پ202/ب
ارسال نظرات