۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۵۰۴
مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

120 مبلغ به مناطق مختلف استان کرمانشاه اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، گفت: امسال از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان در دهه اول ماه محرم 120 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام حسيني اراکي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، امروز در دیدار مبلغان اعزامی از قم که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: عاشورا مکتب انسان‌سازی است، ایام محرم بهترین فرصت برای بیان تفکر امام حسین(ع) است.

 


وی ادامه داد: هدف از برگزاری مجالس سوگواری تنها بیان مصیبت و گریه برای شهدای کربلا نیست، افزایش حس عاطفه نسبت به امام حسین‌(ع)، ایجاد دید روشن و واضح به واقعه عاشورا و به‌وجود آوردن معرفت و ایمان در بین عزاداران از برجسته‌ترین ویژگی‌های مجالس عزای امام حسین‌(ع) محسوب می‌شود.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: اوقاف کرمانشاه سال گذشته در زمینه اعزام مبلغ رتبه نخست کشوری را به‌خود اختصاص داد و امسال در دهه اول ماه محرم نیز 120 مبلغ به مناطق مختلف استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تصریح کرد: با توجه اعتماد مردم به جامعه روحانیت، تبلیغات در زمینه وقف در این ایام می‌تواند رویکرد مردم را نسبت به این مسأله مهم تغییر دهد، مبلغان اعزامی به مناطق مختلف افزون بر تبلیغ مسائل دینی باید مسائل مربوط به وقف را برای مردم بازگو کنند و در راستای ایجاد وقف‌های جدید تلاش کنند.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در دومین روز از ماه محرم در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این تجمع با شعار «لبیک یا حسین» در سطح بقاع متبرک استان برگزار می‌شود.

 


وی افزود: سیستم بلوتوث در بقاع متبرکه استان به‌منظور ارسال احادیث مرتبط با تاسوعا و عاشورای حسینی راه اندازی شده است، برپایی خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره وقف و مسائل شرعی، ارائه مشاوره‌های مذهبی به‌منظور تبیین جایگاه بصیرت عاشورایی و اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور دیدادگان حسینی در جوار بقاع متبرکه استان از برنامه های این اداره در ایام محرم است./967/پ202/ب4

ارسال نظرات