۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۶۳۰
حجت الاسلام آقاتهرانی:

فرهنگ عاشورا با تساهل و تسامح سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ثابت قدم بودن در راه خدا را از ویژگی های مهم امام حسین(ع)و شهدای کربلا خواند و گفت: شعار تساهل و تسامحی که امروزه برخی تحت تأثیر غرب سر می دهند با این فرهنگ سازگاری ندارد.
حجت الاسلام آقاتهراني حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نخستین جلسه سخنرانی هیأت فاطمیون قم، ثابت قدم بودن را یکی از ویژگی های مهم ائمه اطهار(ع)و پیروان ایشان دانست و اظهار داشت: جدیت و استقامت امیرالمؤمنین(ع)در راه خدا موجب شد بسیاری از مردم آن حضرت را سرزنش کنند و ایشان از بهترین مصادیق«لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»بود.

وی افزود: متأسفانه شعار تساهل و تسامح در زمان از سوی برخی مرسوم شده است و کسانی که تحت تأثیر غرب هستند این حرف ها را بیشتر می زنند، می بینید آنهایی که وابستگی خاصی به غرب دارند در حال حاضر چه می کنند؟! وقتی هابرمارس به قم آمده بود درخواستش از ما این بود که کمی از مواضع محکم اسلامی و انقلابی خود کوتاه بیاییم.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره این که 30 درصد بوجه آمریکا به کار فرهنگی اختصاص دارد، گفت: شبکه های ماهواره ای و سایت های آنان کارشان این که جبهه اسلام را برهم بریزد؛ گروه هایی مثل داعش را بوجود می آورند، به نام اسلام و تکفیر مسلمانان را به دست یکدیگر بکشند؛ ما باید این جریان ها را بشناسیم.

حجت الاسلام آقاتهرانی تحیّر را نقطه مقابل ثبات قدم و صفتی مذموم دانست و ابراز داشت: به همین دلیل است که انبیاء نیز از خداوند درخواست می کردند که به آنها ثبات قدم عنایت فرماید«رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ».

وی امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری را مظهر ثبات قدم در عصر ما خواند و گفت: در برخی مقاطع انقلاب اسلامی اتفاقاتی افتاده است که اگر این بزرگواران کوتاه می آمدند چیزی از آن باقی نمی ماند اما می بینیم که ایشان سفت و محکم پای این ارزش ها ایستادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تزلزل در عقاید و باورها را بسیار زشت و ناپسند دانست و بیان کرد: برای جوانان ما خیلی بد است به خاطر غضب، شهوت یا حالت های دیگر سست شده و دچار لغزش شوند، یک جایی انسان باید بایستد و به هیچ وجه کوتاه نیاید.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که هدف و علت ایستادگی و مقاومت نیز بسیار مهم است، گفت: ممکن است کسی هفتاد سال بر سر موضوعی ایستادگی کند که اهمیت ندارد و عمر خود در آن راه تلف کند.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)در این زمینه، بیان داشت: حضرت می فرماید برخی مانند الاغ عصاری هستند، بی جهت دور خود می چرخند؛ صاحب الاغ چشمش را می بندد تا آن نیمه بصیرتی که دارد را هم از کار بیندازد وقتی چشمش باز می شود می بیند همان جای اول است.

وی یکی از عوامل ثبات قدم را بصیرت دانست و گفت: برخی از ما هر روز یکسری کارهای تکراری انجام می دهیم اما عده ای هستند که لحظه به لحظه عمرشان حساب دارد و برای آن برنامه ریخته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ارجمندترین دارایی قابل تصور عمر انسان است، اظهار داشت: بنابراین باید کاری کنیم که از عمر خود برای رسیدن به قرب خدا استفاده کنیم؛ برخی انگار نذر دارند عمر خود را تلف کنند و حتی کسانی هستند که دست به خود کشی می زنند اینها نفهمیدند برای چه به این دنیا آمده اند.

حجت الاسلام آقا تهرانی یکی از ویژگی های مهم شهدای کربلا را ثبات قدم در راه امامشان برشمرد و گفت: ظهر عاشورا هنگامی که امام حسین(ع)می خواستند نماز بخوانند دشمن اجازه نداد، بنابراین دو نفر از یاران جلوی حضرت ایستادند و سپر شدند.

وی افزود: یکی از آنها زهیربن قین بود، او مردی جنگجو و آماده نبرد بود که با زره و سلاح سمت راست امام(ع)ایستاد اما در سمت  چپ جوانی به نام سعید است که هیچ نداشت؛ با همان عبا و لباس معمولی خود ایستاد و با این که دشمن آن نقطه را تیر باران کرد، نگذاشت حتی یک تیر به حضرت اصابت کند با سر، دست و تن خود سپر امام حسین(ع)شد.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: طبیعی است وقتی چیزی به سمت ما پرتاپ می شود، واکنش نشان می دهیم مثلا چشم خود را می بندیم این حرکت ها ارادی نیست اما ببینید این جوان تا چه اندازه به نفس خود مسلط است و همه شیاطین را در مشت خود محصور کرده و با چه اراده ای ایستادگی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: او می دانست که دشمن اهل رعایت و مردانگی نیست و آنها تروریست به معنای واقعی بودند و به هیچ اصلی پایبند نبودند اما تا آخر ایستاد؛ وقتی نماز امام(ع)تمام شد او بر زمین افتاد و حضرت سرش را  روی زانو گرفت، این جوان  پرسید آیا من به عهده خود خوب وفا کردم؟ حضرت فرمود بله و ادامه دادند که تو جلوتر از من به بهشت وارد خواهی شد.

حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان این که هرکس سپر بلای امام زمان خود شود زودتر به بهشت می رود، گفت: به همین دلیل است که حضرت زهرا(س)زود تر از حضرت علی(ع) به بهشت می رود زیرا ایشان خود را فدای ولایت کرد.

وی با تأکید بر این که ایستادگی و از جان گذشتن در رکاب امام زمان(عج)کار ساده ای نیست، ابراز داشت: ما چقدر این گونه دنبال امام خود هستیم؟ با اعتقاد نیم بند نمی توان چنین ایستادگی کرد؛ امام زمان(عج) اگر 313 یار مانند سعید داشت قیام می کرد.

نماینده مردم تهران مجلس با اشاره به آیه«أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ»گفت: خیال نکنید که در آن دنیا اگر بگویید من مؤمن هستم رهایتان می کنند، دستگاه خدا اینجور نیست؛ کسانی که در اینترنت، فضای مجازی و ارتباط با نامحرم سست می شوند یعنی این گونه نیستند.

حجت الاسلام آقاتهرانی یکی از صفات الهی را شاکر بودن دانست و بیان کرد: اگر کاری برای خدا انجام دهی به شدت  شکرگزاری می کند اما در مقابل اگر پای خود را از حدود الهی فراتر بگذاری و احکامش را رعایت نکنی محکم بر زمینت می زند.

وی افزود: خون شهدا و حرمت مقام ولایت را نگه دارید و در این راه سستی نکنید؛ به هیچ وجه مرتکب گناه نشوید چه فردی و یا جمعی و اجازه ندهید شیطان به شما طمع کند./928/پ201/ج

 

ارسال نظرات