۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۲۷۶۶۹
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبرداد؛

آغاز نوسازی و مرمت حرم مطهر امام علی از ابتدای ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که هزینه‎های مربوط به مرمت و نوسازی حرم مطهر امام علی(ع) با کمک‎های مردم خوزستان تأمین شده است، گفت: عملیات مرمت و نوسازی از ابتدای ماه محرم آغاز می شود.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول ستاد بازسازي عتبات عاليات حجت الاسلام سيد محمود موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست خبری مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اصحاب رسانه استان، صبح امروز، در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم به همه شیعیان و دلسوختگان حسینی، به تشریح برنامه‎های ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان پرداخت و اظهارداشت: برنامه‎های گوناگونی در ماه‎های محرم و صفر در نظرگرفته شده است.

وی در ادامه با بیان این که خوزستان همواره در ساخت و ساز عتبات نقش بسیار پررنگی داشته است، افزود: مأموریت جدید مردم خوزستان تعمیر و بازسازی حرم حضرت رقیه(س) در اهواز است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه با بیان این که هزینه‎های مربوط به بازسازی عتبات عالیات با کمک‎های مردمی تأمین می‎شود، گفت: به سبب حمایت‎های مردمی در استان خوزستان، اعتبار نوسازی و مرمت حرم مطهر امیر مؤمنان(ع) تأمین و اجرای آن از ابتدای ماه محرم آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به این که تاکنون سهم مردم خوزستان برای ساخت صحن حرم مطهر حضرت زهرا(س) در حدود 60 میلیارد ریال بوده است، ابرازداشت: مردم استان در این عمل خیر، ستاد بازسازی عتبات عالیات را یاری کرده اند.

 وی در ادامه ساخت 6 درب از حرمین عسکرین را از دیگر وظایف مردم عاشق اهل بیت(ع) دانست و بیان‎داشت: درب‎های حرمین عسکرین در شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز و امیدیه ساخته خواهد شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که با حمایت مردم خوزستان، قلمکاری درب‎های حرمین به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: به سبب تخصصی بودن کار، درب‎ها برای میناکاری به اصفهان فرستاده شده است.

حجت الاسلام موسوی پروژه دیگر را بازسازی حرم حضرت رقیه دانست و تأکید کرد: خوشبختانه در جنگ‎های اخیر دولت سوریه با دشمنان اهل بیت(ع) صدمه‎ای به حرم مطهر وارد نشده و تنها مشکلاتی همچون آسیب دیدگی درب‎ها و تیرگی نقره‎های ضریح به سبب نگهداری نادرست از حرم مطهر حضرت رقیه(س) بوده است./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات