۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۲۸۰۶۱
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

مدارس بهترین بستر برای اشائه فرهنگ امر ‌به ‌معروف و نهی ‌از ‌منکر هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس و مجموعه آموزش و پرورش بهترین بستر برای اشائه فرهنگ امر ‌به‌ معروف و نهی ‌از ‌منکر و تبیین این فریضه مهم و مقدس در جامعه هستند.
محمد رضا جهان مدير کل آموزش و پرورش سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمد‌رضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در محل اداره کل آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: فلسفه قیام عاشورا بی‌تردید حرکت برای دستیابی به قدرت نبود بلکه هدف اصلاح امت اسلامی و در حقیقت همان امر به معروف و نهی ‌از ‌‌منکر بود.

 

وی حرکت در مسیر ترویج امر ‌به ‌معروف و نهی ‌از ‌منکر را گام نهادن در راه گسترش سیره رسول گرامی اسلام(ص) و تحقق اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس به‌عنوان خواستگاه آموزشی نسل آینده‌ساز کشور لازم و ضروری است.

 

جهان در ادامه از اجرای طرح " یادآوران " در مدارس استان سمنان خبر داد و با تشریح نحوه عضویت در این طرح معنوی، تصریح کرد: در اجرای این طرح شورای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس استان شکل می‌گیرد که اعضای این شوراها همان اعضای شورای مدرسه که منتخبین دانش‌آموزانند هستند.

 

 مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس برای عملی کردن این طرح گروه‌های 10 نفره تذکر لسانی در مدارس و با استفاده از دانش‌آموزان داوطلب در این امر تشکیل می‌دهند، ضمن آنکه دانش‌آموزان در اجرای این طرح آموزش‌های لازم را در زمینه تذکر لسانی فرا می‌گیرند.

 

وی با تأکید بر لزوم آموزش به مدیران مدارس برای اجرای منسجم‌تر این طرح خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام دانش‌آموزان برای حضور در گروه‌های یادآوران، برای مدیران مدارس استان نیز به صورت متمرکز شهرستانی دوره آموزشی پیش‌بینی می‌شود.

 

جهان مهم ترین اهداف اجرای این طرح را گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، افزایش مشارکت معلمان و دانش آموزان در اجرای فرایض دینی، ارتقای سطح دانش، مهارت و توانمندی دانش‌آموزان در اجرای تذکر لسانی، ترویج ارزش‌های دینی، انسانی و اجتناب از محرمات در مدارس و خانواده ها عنوان کرد./977/پ203/ب

ارسال نظرات