۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۸۱۶۵
نماینده خبرگان رهبری:

هم‌نشینی با خوبان سبب تقویت ایمان می شود

خبرگزاری رسا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشاهده و هم‌نشینی با انسان های با ایمان و عالمان اهل عمل در تقویت معنویت و کمالات انسانی مؤثر است.
حجت الاسلام کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در حرم مطهر رضوی با بیان عوامل تقویت پایه های ایمان اظهار داشت: سیه چهرگان قیامت کسانی هستند که ایمان خود را از کف داده اند، به طوری که گویا قطعه شب ظلمانی صورت آن‌ها را پوشانده است.

 

وی با بیان این‌که این نکته باید زنگ خطری باشد برای مؤمنان که چگونه ایمان خود را حفظ و تقویت کنند، ابراز کرد: مشاهده و هم‌نشینی با انسان های با ایمان و عالمان اهل عمل در تقویت معنویت و کمالات انسانی مؤثر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص حفظ ایمان تصریح کرد: توجه به وضو گرفتن و نماز خواندن، کنترل خشم، کنترل زبان از جمله خصلت هایی است که انسان اگر رعایت کند، سبب حفظ و اکمال دینش می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر خشم کنترل نشود، ایمان انسان در معرض زوال قرار می گیرد. زبان تنها عضوی است که سزاوار زندانی کردن است برای اینکه انسان حساب شده و با نظارت سخن بگوید.

 

وی با بیان این‌که استغفار از گناهان و خیرخواه بودن نسبت به ائمه اطهار علیه السلام از ویژگی های مؤمنان است، گفت: حسین بن علی(ع) به ابن عباس در خصوص زندانی کردن زبان این‌گونه بیان کرده که «درباره اموری که فایده ای برای دنیا و آخرت تو ندارد، سخن مگو و رهایش کن. در اموری هم که نیاز به سخن گفتن تو است، حساب شده سخن بگو. با هیچ کس بحث و جدل مکن اگر مقصود تورا متوجه نمی‌شود سخن را رها کن زیرا جدل باعث کینه می شود. همچنین سعی کن پشت سر کسی که از پیش تو رفت و از تو دور شد طوری سخن بگویی که دوست داری پشت سر تو سخن بگویند./1308/ پ203/ب3

ارسال نظرات