۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۲۸۱۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

همسویی برخی رسانه‌های داخلی با دشمن در ماجرای اسید پاشی خیانت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موضع‌گیری برخی رسانه‌های داخلی در مسأله اسیدپاشی اصفهان برای خدشه دار کردن امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این همسویی اگر جاهلانه باشد کمک به ظالم و اگر آگاهانه باشد خیانت است.
حجت الاسلام مهمدي سليماني اردهالي،عضو تشکل استادان سطح عالي و خارج حوزه علميه قم

حجت الاسلام محمدمهدی سلیمانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ماجرای اسیدپاشی اصفهان عملی زشت و ضد انسانی بود، اظهار داشت: این کار به حق مورد حمله علما قرار گرفت و بسیاری از بزرگان این حرکت را محکوم کردند؛ ما نیز باید این اتفاق را محکوم کنیم.

وی درباره چگونگی نحوه برخورد با این پدیده شوم، گفت: لازم است مراجع قضایی این مسأله را با جدیت پیگیری کرده و عاملان آن را به شدت مجازات کنند.

استاد حوزه علمیه قم در تشریح وظیفه‌ای که رسانه‌ها در این زمینه دارند، ابراز داشت: رسالت رسانه‌‌‌‌‌های ما این است که ایجاد امنیت کنند و نباید بیش از آنچه که هست به این جریان دامن بزنند و آن را یک مسأله بغرنج جلوه دهند.

حجت الاسلام سلیمانی با ابراز تأسف از همسویی برخی رسانه‌های داخلی با رسانه‌های خارجی در این جریان، گفت: رسانه‌ها نباید کاری کنند که دستاویز شیطان‌های داخلی و استکبار خارجی قرار بگیرد؛ آنها به هر بهانه‌ای می‌خواهند چهره نظام را بد نشان دهند و در مورد این مسأله نیز آن را بهانه‌ای برای توقف کاری بزرگ و سنت‌های دینی‌ قرار داده‌اند.

امام جمعه مشهد اردهال در ارائه تحلیل خود نسبت به ماجرای اسیدپاشی، گفت: این یا یک مسأله شخصی است و یا یک طراحی خارجی؛ دامن حزب الله و نیروهای وفادار به انقلاب مبرای از این مسائل است.

وی ادامه داد: گاهی از این دست اتفاقات نیز می‌افتد توقع ملت این است که به هیچ‌‌وجه کسی آب به آسیاب دشمن نریزد؛ هرکس در این مسیر جاهلانه پیش برود به ظالم کمک کرده و اگر عالمانه باشد خیانت بسیار بسیار بزرگی است و ممکن است خسارت جبران ناپذیری بر پیکره این نظام و ملت وارد کند بنابراین فردای قیامت مجازات سختی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است که می‌خواهند وانمود کنند که همان گونه که گرو‌ه‌های افراطی مانند داعش که از میان اهل سنت برآمد و این جنایات را آفریدند در شیعیان نیز کسانی هستند که دست به کارهای افراطی این چنینی می زنند.

حجت الاسلام سلیمانی تأکید جمهوری اسلامی ایران بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر را بر مبنای شریعت دانست و افزود: مسلم است که رسانه‌های ما باید زمینه این کار را فراهم کنند و خودشان مروج امر به معروف و نهی از منکر باشند؛ اگر غیر این باشد معلوم می‌شود که به دین وارد نیستند و حتی از وجود کارشناسان اسلامی نیز استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: البته ممکن است برخی رسانه‌ها با مسائل دینی آشنایی کافی را داشته باشند اما به دنبال بحث‌های دیگری باشند؛ همسویی برخی رسانه‌های داخلی با رسانه‌های دروغ پراکنی همچون بی‌بی‌سی که برای حکومت روباه صفت انگلیس است، امر بسیار زشت و بدی است.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به خطری که از سوی دشمنان ما را تهدید می‌کند، گفت: باید در برابر دشمنان هم‌دل، هم‌صدا و هم‌نفس باشیم؛ امام(ره) این انقلاب را براساس وحدت را به پیروزی رساند و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب نیز بر همین مبنا است و ایشان منادی وحدت در این برهه تاریخی است.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که نباید کاری کنیم که عزت کشور خدشه دار شود، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب مکرر به تیزبینی و بصیرت افراد تأکید فرموده است بنابراین مسؤولان باید در این زمینه بصیرت داشته باشند؛ دولت، وزرا، مجلس، علما و آحاد ملت به مراجع تقلید و ولی فقیه که همیشه در صحنه‌اند اقتدا کنند.

وی با اشاره به این که طرح قانون امر به معروف و نهی از منکر به مجلس ارائه شده است، گفت: این بحث بسیار مهمی است؛ امر به معروف و نهی از منکر باید قانون‌مند و نظام‌مند شود؛ دولت و مجلس باید به یکدیگر کمک کنند تا مصوبات خوبی در این زمینه تصویب شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: رسانه‌های ما باید منافع جامعه و این نظام مقدس که برآمده از خون هزاران شهید است، را مدنظر داشته باشند، جامعه را آرام کنند و به سمت تولید علم، تربیت نیروهای متخصص سوق دهند، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید دارند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که استعدادهای خوبی در کشور ما وجود دارد، بیان کرد: برای رشد و شکوفایی این استعدادها امروز نیاز به همدلی، همفکری و تجمیع نیروها است؛ آن هم در این زمانی که پر از فتنه است و نوک تیز پیکان فتنه‌ها نیز بر علیه نظام علوی، فاطمی و حسینی است.

وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین عامل قیام اباعبدالله(ع) بوده است، ابراز داشت: اجازه نخواهیم داد این فریضه الهی که در روایات ما بسیار مورد تأکید است، خدشه دار شود؛ براساس فرموده امیرالمؤمنین(ع)حیات دین و شریعت منوط به اجرای این فریضه در جامعه است./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات