۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۷۱۹
آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

اسیدپاشی، غائله دشمن برای حذف امربه‌معروف است/ قوه قضائیه با روزنامه‌های همسو با دشمن برخورد کند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه مشهد گفت: مردم باید جریان‌های سیاسی را بشناسند، روزنامه‌هایی که این‌طور می‌نویسند و با بی‌بی‌سی انگلیسی همدست می‌شوند همان جریان‌های سیاسی هستند که برای کاندیداهای خود از شما رأی می‌گیرند و می‌خواهند در انتخابات حیات سیاسی خود را تجدید کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به همزمانی رحلت آیت‌الله مهدوی کنی و شروع ماه محرم اشاره کرد و گفت: در مقدمه محرم امسال، داغ جان‌گداز یک اسوه عظیم تقوا و یک الگوی ریشه‌ای برای انقلاب بر ما وارد شد که وقتی در کنار تمام مصائب اعظم سیدالشهدا (ع) قرار می‌دهیم بر دل‌ها هموار می‌شود.

 

وی با اشاره به پذیرش و تحمل سختی‌ها و مصائب بسیار از سوی امام حسین (ع)، ادامه داد: تحمل همه این سختی‌ها برای چیست؟ پاسخ این پرسش را باید از سیدالشهدا بگیریم که می‌فرمایند همه این سختی‌ها تنها برای یک موضوع است، «اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکَرِ»، همه آن برای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

 

امربه‌معروف و نهی از منکر انسان را مسؤول می‌کند

 

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: آن چیزی  که جامعه و انسان‌ها را در تمام روند زندگی اجتماعی و تمام حرکت‌های موجود در عرصه حیات جمعی و همچنین در تمام مسائلی که در روند زندگی پیش می‌آورد، مسؤول می‌کند، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

 

وی بابیان این‌که امام حسین (ع) می‌گوید همه حرکت‌ها برای این است که امربه‌معروف و نهی از منکر در میان مردم رواج پیدا کند و حاکم شود، اظهار داشت: مردم نباید در برابر مسائل و گناه بی‌تفاوت باشند؛ گناه یک ویروس، یک فتنه و آتشی است که شعله آن خواه‌ناخواه زندگی، ناموس، دختر و زن همه را در برمی‌گیرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سؤال که اگر کسی خانه شما را آتش بزند، می‌ایستید و نگاه می‌کنید، عنوان داشت: این جامعه خانه ما و این مملکت و کشور از آن ماست، حال اگر گنه‌کاری بیاید در جامعه جرقه‌ای بزند که این جرقه همه جوانان را بسوزاند و شما به‌عنوان خانواده‌ای که جوان در خانه‌دارید، می‌توانید در مقابل آن بی‌تفاوت باشید؟

 

امربه‌معروف و نهی از منکر استکبار را خشمگین می‌کند

 

وی، لازمه جلوگیری از توطئه استکبار را بی‌تفاوت نبودن دانست و ادامه داد: چیزی که استکبار را ناراحت می‌کند همین موضوع است، توطئه استکبار و عوامل آنان در هر جامعه‌ای زمانی مؤثر واقع می‌افتد که آنان نسبت موضوعات اطراف خود بی‌تفاوت باشند؛ آن جامعه هرچه بصیرت و معلومات داشته باشند و در مقابل بی‌تفاوت باشند، بازهم توطئه استکبار مؤثر واقع خواهد شد.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که این مردم، مردم بی‌تفاوت نیستند، عنوان داشت: مردم باید بدانند که امربه‌معروف و نهی  از منکر همچون زهری برای آمریکای ملعون است و این مردمی که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، مردم بی‌تفاوت نیستند.

 

وی بابیان این‌که مردم باید بدانند که راه نفوذ دشمن و آمریکا تنها از را بی‌تفاوتی مردم در مقابل آنچه می‌بینند باز می‌شود، تصریح کرد: وقتی مردم بی‌تفاوت باشند، عوامل مختلف آمریکا وارد این کشور می‌شود.

 

بسیجیان از آغوش ائمه اطهار (ع) بر خاسته‌اند

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس، بچه بسیجی‌ها را به رخ آمریکا کشاند که با تمام وجود به میدان مین می‌رود و از وجود آنان تنها دو استخوان باقی می‌ماند و خیل عظیم جوانان بسیجی را که در شب عملیات زیر باران آتش قرار داشتند را به رخ آمریکا کشانده است؛ این بسیجی از کجا به وجود آمد؟ از دامن دین، از بستر قرآن و از آغوش گرم علی (ع)، زهرا (س) و حسین (ع).

 

وی بابیان این‌که فرهنگ بسیجی را از راه توسعه فساد کمرنگ می‌کنند، ابراز داشت: زمانی که مردم در برابر فساد بی‌تفاوت باشند و زن هرزه با هر قیافه‌ای در جامعه حرکت کند و به هر شکل و آرایشی ظاهر شود، مراکز فساد به هر نحوی که می‌خواهند شکل بگیرند و در کنار آن، آقایان خوش‌غیرتی کنند و ارتباطات اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی و آمریکایی را به روی مردم باز کنند، یعنی جاده ورود آمریکا را آسفالت می‌کند که بیاید بچه ما را از دل دین و بستر قرآن بگیرد.

 

اسیدپاشی، غائله دشمن برای حذف امربه‌معروف و نهی از منکر است

 

عضو خبرگان رهبری با یادآوری این موضوع که وقتی امربه‌معروف و نهی از منکر از بین رفت، نظام تنها می‌ماند، عنوان داشت: مانعی که جلوی این اتفاق قرار دارد، امربه‌معروف، نهی از منکر و بی‌تفاوت نبودن مردم است و ملاحظه می‌کنید به‌محض این‌که قانونی به‌عنوان حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به مجلس ارائه می‌شود، این جریان نابکارانه اسیدپاشی را به‌عنوان یک توطئه ضد امربه‌معروف استخدام می‌کنند.

 

وی ادامه داد: آنان می‌خواهند با یک غائله‌ای که هیچ ربطی به امربه‌معروف ندارد، بگویند اسیدپاشی کار آمرین به معروف و ناهیان از منکر بوده تا ریشه امربه‌معروف و نهی از منکر را بزنند.

 

سه درخواست از قوه قضاییه

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که قوه قضاییه باید سه حرکت سریع را انجام دهد، گفت: ابتدا عامل و عوامل اسیدپاشی که این جنایت را مرتکب شده‌اند را با بسیج تمام امکانات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی کشور به هر قیمتی به دست بیاورند و این توطئه نابکارانه شیطانی را سد کنند.

 

وی ادامه داد: دومین موردی که قوه قضاییه باید پیگیری کند، برخورد با مدیران مسؤول این روزنامه‌ها و رسانه‌هایی است که به استقبال توطئه بی‌بی‌سی انگلیسی رفتند و این قصه را به امربه‌معروف نسبت دادند؛ در سال 83 آمنه بهرامی به دلایلی شخصی قربانی اسیدپاشی شد، زمانی که قوه قضاییه خواست آن مجرم و جانی که اسیدپاشی را انجام داده بود، قصاص کند، همین روزنامه‌های زنجیره‌ای و ارگان‌های وابسته به جریان‌های لائیک و ضد ولایت قیام کردند که چرا می‌خواهید یک انسان را در برابر اسیدپاشی قصاص کنید؟

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اگر آن روز آمنه بهرامی را مجبور به رضایت نکرده بودند، این جنایات دیگر رخ نمی‌داد، تصریح کرد: امروز برای این‌که در مقابل جریان و جناح دینی و مذهبی و مخالف با امربه‌معروف قرار بگیرند، جریان اسیدپاشی را متورم کرده‌اند و روی آن کار می‌کنند.

 

قوه قضاییه با رسانه‌هایی که اسیدپاشی را به امربه‌معروف نسبت داده‌اند برخورد قاطع کند

 

وی یادآور شد: مردم باید این جریان‌های سیاسی را بشناسند، روزنامه‌هایی که این‌طور می‌نویسند و با بی‌بی‌سی انگلیسی همدست می‌شوند همان جریان‌های سیاسی هستند که برای کاندیداهای خود از شما رأی می‌گیرند و می‌خواهند در انتخابات حیات سیاسی خود را تجدید کنند؛ معنای بصیرت سیاسی و دینی، شناخت جریان‌هایی است که امروز روزنامه‌های ارگانی آنان با بی‌بی‌سی همگام شدند و یک فاجعه شیطانی را به امربه‌معروف نسبت می‌دهند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: قوه قضاییه باید باکمال قدرت با این روزنامه‌ها و رسانه‌ها برخورد کند زیرا این بزرگ‌ترین حرکت در تشویش اذهان عمومی است.

 

جنایت نسبت به آمران به معروف

 

وی، سومین درخواست از قوه قضاییه را تعقیب افراد لامذهب و بی‌دینی دانست که با ژست دانشگاهی علیه آمران به معروف مصاحبه کردند و بیان داشت: آنان باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند زیرا دو جنایت مرتکب شده‌اند، اولین جنایتی این‌که به امربه‌معروف که فریضه‌ای الهی است جسارت کردند و به آمر به معروف به‌عنوان یک متدین تهمت زدند و دومین جنایت آنان معرفی زنان محجبه قربانی اسیدپاشی به‌عنوان بی‌حجاب است./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات