۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۹۷۷۲
عضو مجلس خبرگان:

امام علی برای همه ادیان صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: معیار صراط مستقیم تنها برای زمان بعد از امامت حضرت علی(ع) نیست و برای همه ادیان الهی معیار صراط مستقیم ولایت امیرمؤمنان(ع) است.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، جمعه شب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به اینکه در شریعت همه پیامبران اصول دین ثابت بوده است، گفت: پیامبران اولوالعزم حامل شریعتی جدید برای بشر بودند، نه بدان معنا که دین پیامبر قبل را نقض کنند بلکه افزون بر تأیید پیامبر قبلی احکام جدیدی ارائه می‌کردند.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همه پیامبران در عقاید دین یکسان بودند ولی چون فهم انسان همیشه یکسان نبوده و در طول تاریخ ارتقا یافته است احکام دین از ابتدا برای بشر کامل بیان نشده است.

 

وی گفت: حتی پیامبر اکرم(ص) نیز همه معارف دین را برای پیروانشان به طور کامل بیان نکرده‌اند و بخشی از این معارف از سوی اهل بیت(ع) و در زمان غیبت توسط علمای شیعه بیان شده است، و آن به دلیل تفاوت در درک و فهم بشر در طول تاریخ است.

 

آیت‌الله مهدوی با اشاره به آیات 59 و 60 سوره بقره با بیان داستان قوم حضرت موسی(ع) هنگام ورود به شهر اریحا و امتحان ایشان در امر ولایت گفت: پذیرفتن ولایت حضرت امیرمؤمنان(ع) در همه ادیان الهی گذشته واجب بوده است و پیامبران همواره قوم خود را به پذیرش ولایت توصیه می‌کردند.

 

وی ادامه داد: قوم حضرت موسی(ع) هر بار اظهار به پذیرش ولایت می‌کردند ولی هنگام ورود به شهر که امر به سجده بر تمثال پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) شدند سر باز زدند و طبق بیان قرآن کریم به سبب فسقشان  عذاب شدند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صراط مستقیم وجود مبارک حضرت امیرمؤمنان(ع) و اولاد ایشان هستند، گفت: معیار صراط مستقیم تنها برای زمان بعد از امامت حضرت علی(ع) نیست و برای همه ادیان الهی معیار صراط مستقیم ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

 

وی افزود: طبق قرآن کریم برای حضرت عیسی(ع) و حضرت نوح(ع) و حضرت رسول(ص) نیز صراط مستقیم ولایت حضرت علی(ع) است و صراط مستقیم همچون بقیه اعتقادات در همه ادیان یکسان است.

 

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: راه رسیدن به سعادت یکسان است و مقصود همه انبیای الهی هدایت بشر به سوی کمال است ولی این راهنمایی متناسب با شرایط و حد طاقت بشر در زمانهای مختلف متفاوت بوده است./914/پ202/ب4

ارسال نظرات