۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۲۷۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(50)

حجت الاسلام سبحانی نیا: رییس جمهور لجبازی با مجلس را کنار بگذارد / وزارت علوم سهمیه دولت برای اصلاح طلبان تندرو است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت‌ رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس از اصول و مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد، از رییس جمهور خواست، حساسیت های نمایندگان را درک کرده و بیش از این در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم با مجلس لجبازی نکند.
حضور حجت الاسلام سبحاني نيا در غرفه خبرگزاري رسا در نمايشگاه مطبوعات وخبرگزاري ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت‌ رییسه مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر لجبازی دولت با مجلس و معرفی گزینه های همسو با فتنه برای وزارت علوم، گفت: دولت از ابتدا موضع مجلس را می دانست اما تا به حال حاضر به تعامل نشده است.

 

وی اظهار داشت: تمام افرادی که تا به حال از سوی دولت برای مسؤولیت مهم وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند از گرایش فکری واحدی برخوردار بودند و در شرایط کنونی نیز به نظر می رسد فردی همسو با همان گرایشات معرفی خواهد شد.

 

عضو هیأت‌ رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توانمندی، نقش نداشتن در فتنه و نیز عدم سوء استفاده سیاسی حزبی از محیط دانشگاه مهم ترین مواضع و خطوط قرمز مجلس برای دادن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت است که اگر تعاملی حداقلی در این خصوص صورت بگیرد، مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

وی با بیان این که به نظر می رسد دولت پست وزارت علوم را سهمیه جریان تند اصلاح طلب قرار داده است، گفت: افراد مناسبی از اساتید دانشگاه وجود دارند که مورد قبول و تایید دولت و مجلس هستند که اگر برای پست وزارت علوم پیشنهاد شوند، به یقین صاحب رأی می شوند.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با تاکید بر این که مجلس توانمندی و عدم وابستگی به فتنه را خط قرمز خود قرار داده است، از دولت خواست پیام مجلس را در این زمینه درک کند و تصریح کرد: در صورتی که دولت فردی معارض با خطوط قرمز مجلس معرفی کند، از رأی مناسبی برخوردار نمی شود.

 

وی با بیان این که برخی در دولت بنای تعامل با مجلس ندارند، خاطرنشان کرد: فراکسیون اکثریت مجلس (رهروان ولایت) امیدوار است که فردی از سوی دولت برای پست وزارت علوم معرفی شود تا در وهله نخست رأی اعتماد را کسب کند؛ اما گزینه های احتمالی نیز ظاهرا از همان طیف هستند و با این وضعیت ما نیز از اصول خود کوتاه نخواهیم آمد. امیدواریم خدای متعال آخر و عاقبت این ماجرا را ختم به خیر کند./997/پ200/ج

ارسال نظرات