۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۳۴۲
امام جمعه موقت قزوین:

تضعیف هویت دینی نسل جوان مهم ترین هدف نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین، تضعیف هویت دینی نسل جوان جامعه را مهم ترین هدف هجمه های فرهنگی دشمنان دانست.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره راهکارهای ترویج معنویت در بین سربازان و وظایف مبلغان دینی گفت: انسان همانگونه که برای نیازمندی‌های جسمانی خود به آّب، غذا، اکسیژن احتیاج دارد به تغذیه معنوی و روحی احتیاج بیشتر و جدی‌تری دارد.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: نیاز روحی و معنوی در دوران جوانی و نوجوانی قابل برآورده شدن است و بهتر می‌تواند شکل بگیرد، امیرالمؤمنان می‌فرمود، دل جوان مانند زمین خالی است هر بذری در این زمین خالی افکنده شود جان می‌گیرد و رویش آن قوی خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: دوران خدمت سربازی دوران جوانی یک انسان است که باید طی شود و یکی از پر نشاط‌ترین زمان‌هایی است که هر پسری در زندگی خود می‌تواند داشته باشد، بنابراین لازم است مسؤولان مرتبط در راستای تعلیم و تربیت، آموزش و تقویت روح معنویت در جوانان بکوشند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین ابراز داشت: دوران سربازی فرصت بسیار ارزشمندی است که باید کوشید تا بسیاری از جوانان که شاید پیش از این دوران در محوریت‌های فکری دیگری باشند و اعتقادات ضعیفی دارند و در عمل به دستورات دینی فعالیت چندانی ندارند و مباحث اخلاقی برای آنها خوب جا نیفتاده در این زمینه‌ها برنامه ریزی کرد.

 

وی ادامه داد: دوران خدمت سربازی می‌تواند برای نسل جوان دوران سازندگی، تحول، معنویت گرایی و معنویت افزایی باشد و البته می‌توان برای استفاده بهتر از این زمان راهکارهایی را تعریف کرد.

 

حجت الاسلام عابدینی گفت: یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها در محیط‌های سربازی و پادگان‌ها و مکان‌هایی که سربازان در آنجا دوران خدمت خود را می‌گذرانند این است که فرماندهان و مسؤولان این افراد با عمل خود سربازان را به دینداری دعوت کنند.

 

وی بیان داشت: در کنار تربیت زبانی سربازان با اخلاق و عملکرد مسؤولان خود می‌توانند به سمت عبادت و بندگی خدای متعال و اخلاق مداری دعوت شوند یعنی با خوش رویی و خوش سخنی می‌توان روی بقیه افراد تأثیر گذاشت وقتی فرمانده یک پادگان خودش اول وقت در صف نماز جماعت حاضر می شود به حتم سربازان نیز به او تأسی خواهند کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اخلاق ظاهری یک فرمانده خیلی می‌تواند در تربیت فرزندان معنوی آنها که همان سربازان هستند موثر باشد، گفت: روش دوم این است که برای افزایش معنویت در بین جوانان در این مکان‌ها برگزاری نماز جماعت، مراسم دعا و سخنرانی های مذهبی و اقدامات فرهنگی در مساجد است.

 

وی با بیان این‌که مساجد در پادگان‌ها باید فعال باشند، اظهار داشت: افراد مبلغ مخلص و اثرگذار باید در این مساجد حضور داشته باشند و با اقامه نماز، سخنرانی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و بیان احادیث دینی تبلیغ دین را برای سربازان داشته باشیم.

 

این کارشناس دینی به روش سوم برای افزایش معنویت در سربازان اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی که زمینه اش در نظام مقدس ما فراهم است از راهکارهای دیگر است زیرا از طریق این کلاس ها می‌توان مسایل دینی را به جوانان آموزش داد بسیاری از جوانان ما با حقایق دینی آشنا نیستند و خانواده‌های آنها به طور کامل عقاید دینی را برایشان تبیین نکرده‌اند.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با بیان این که با برقراری کلاس های معرفت دینی می‌توان مبانی اخلاقی، اعتقادی، تاریخ اسلام را به آنها آموزش داد، ادامه داد: راه دیگر فعال کردن کتابخانه‌ها در این محیط‌های آموزشی است که سربازان اوقات فراغت خود را به مطالعه کتاب بگذرانند به گونه ای که فضای رقابتی بین آنها ایجاد شود که باعث بالا رفتن دانش اجتماعی آنها می‌شود.

 

وی درباره نقش استراتژیک کشورمان در جهان و هجمه‌های دشمنان بیان داشت: باید جوانان را در پادگان‌ها متوجه این مسأله کنیم که در چه جهانی در حال زندگی هستیم و دوست و دشمن ما چه کسانی هستند و چه نقشه‌هایی را علیه کشورمان در حال پیاده کردن هستند.

 

حجت الاسلام عابدینی  تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام در غزه، عراق و سوریه و افغانستان و دیگر کشورها مسلمانان را به جان هم انداخته اند و خسارت‌های زیادی بر پیکره‌ی اسلام وارد آورده‌اند.

 

وی در پایان گفت: وقتی برای جوانان تبیین شود که دشمنان اسلام برای نابودی ارزش‌های ما قیام کرده‌اند آنها انگیزه‌ بیشتری برای حفظ رسالت خود خواهند داشت./955/ت302/ب1

ارسال نظرات