۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۳۱۰۰۴
مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی:

رسانه ملی جوانان را برای ورود به حوزه تشویق کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که رسانه ها باید در خصوص ادامه تحصیل در حوزه های علمیه برای نسل جوانی اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند، گفت: متاسفانه آن چنان که ثبت نام دانشگاه در رسانه ها تبلیغ می شود ثبت نام حوزه به عنوان عالی ترین مرکز آموزشی کشور تبلیغ نمی شود.
محمد علي تابعي

  حجت الاسلام محمدعلی تابعی، مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند گفت: هجمه های تبلیغاتی دشمن در کشور چشمگیر شده است و متاسفانه استفاده گسترده از شبکه های ماهواره ای جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان را با آسیب های زیادی روبه رو کرده است.

 

وی افزود: با توجه به گستردگی هجمه تبلیغات فرهنگی دشمن برای انحراف نسل جوان، حضور روحانیت و طلاب در جامعه برای هدایتگری نسل جوان و نوجوان افزایش یافته و ضرورت جدی پیدا کرده است و اگر در این زمینه بی توجهی و غفلت شود نسل آینده از دین و دستورات آن غافل خواهند شد و با دین و دستورات مذهبی بیگانه خواهند بود.

 

وی ادامه داد: یکی از دلایل کم بودن تعداد طلاب نسبت به مردم این است که تمایل خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به دانشگاه از حوزه های علمیه بیشتر است و فکر می کنند اگر فرزند آن ها درس خوان هستند حتما باید به جای حوزه به دانشگاه بروند و از سوی دیگر طلابی که وارد حوزه های علمیه می شوند ترجیح می دهند به جای ورود به بازار تبلیغ در حوزه های علمیه در س بخوانند و به درجات بالای فقهی دست پیدا کنند که همین موضوع موجب شده جمعیت مبلغ در شهرستان ها نسبت به مراکز اصلی حوزه های علمیه یعنی قم و مشهد کمتر باشد.

 

دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از دو هزار نفر از طلاب و روحانیان خراسان جنوبی در مشهد و قم مشغول تحصیل هستند، یادآور شد: این طلاب اگر پس از اتمام دوران اولیه تحصیل به استان مراجعه کنند بسیاری از مشکلات استان در زمینه های اجتماعی و دینی حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام تابعی تصریح کرد: به صورت کلی میزان و تعداد طلاب در سطح کشور نسبت به جمعیت مردم کمتر است که این موضوع ضرورت فرهنگ سازی در خصوص تحصیل در حوزه های علمیه را در مدارس راهنمایی، دبیرستان ها ، دانشگاه ها و در میان خانواده ها بیشتر کرده است و باید این نکته در میان خانواده ها فرهنگ سازی شود که فرستادن فرزندانشان برای تحصیل در حوزه های علمیه یک واجب اجتماعی و ضرروت دینی است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر زمینه ایجاد مدارس سطوح عالی علمیه در استان فراهم شده است، اضافه کرد: با توجه به این که مدارس تخصصی و مدارس عمومی در شهرستان های خراسان جنوبی در حال افزایش است اگر طلاب سطوح عالی خراسان جنوبی از مشهد و قم به استان عزیمت کنند بسیاری از مشکلات استان در زمینه تامین نیروی متخصص برای تربیت طلاب کاهش خواهد یافت.

 

مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که رسانه ها باید در خصوص ادامه تحصیل در حوزه های علمیه برای نسل جوانی اطلاع رسانی بیشتری کنند، گفت: متاسفانه حوزه های علمیه در رسانه ها مهجور واقع شده اند و آن چنان که ثبت نام دانشگاه ها تبلیغ می شود ثبت نام حوزه به عنوان عالی ترین مرکز آموزشی کشور در رسانه های گروهی تبلیغ نمی شود./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات