۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۳۱۶۶۹

اخبار کوتاه از حوزه علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست کنترل مباحثه طلاب دیر، برگزاری دومین جلسه بررسی برنامه های تهذیبی مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) دیر، برگزاری درس اخلاق در مدرسه 14 معصوم(ع) برازجان و برگزاری امتحانات هفتگی آمادگی طلاب برای امتحان ترم در مدرسه دیر از مهمترین عناوین خبرهای حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام علی محمودی معاون آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) شهر دیر در نشستی که با عنوان کنترل مباحثه طلاب برگزار شد گفت: مباحثه برکتی است که در حوزه های علمیه بوده و سینه به سینه از سیره علما به ما رسیده است.

 

وی پیرامون اهمیت مباحثه اظهار داشت: مباحثه امری موازی با کلاس درس است و برای طلاب ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: تشکیل کارگروه کنترل مباحثات یکی از طرح های ابتکاری جهت انجام هرچه بهتر مباحثات در مدرسه است که طبق این طرح، گزارش روزانه از مباحثات طلاب و نحوه انجام مباحثه در اختیار معاون آموزش قرار می گیرد.

 

معاون آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) دیر افزود: با مشورتی که با مدیریت مدرسه صورت گرفت مقرر شد در هر پایه تحصیلی فردی از طلاب کنترل مباحثات انجام دهد.

 

وی در ادامه هدف از تشکیل جلسه را آشنایی با اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد.

 

برگزاری دومین جلسه بررسی برنامه های تهذیبی مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) دیر

دومین جلسه بررسی برنامه های تهذیبی مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) دیر با حضور حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام بحرانی هدف از این نشست را برنامه ریزی جهت برگزاری مناسبت های فرهنگی و مذهبی و تهذیبی و اجرای هرچه بهتر برنامه ها و تدوین تقویم مراسماتی عنوان کرد.
حجت الاسلام مرتضی حق پناه معاون تهذیب مدرسه نیز در این نشست ضمن بیان گزارشی از فعالیت های این معاونت، گفت: باید برنامه های فرهنگی مدرسه جهت تنوع در اجرای آنها متناسب با مناسبت ها باشد و انجام این در مد نظر این معاونت است.
در ادامه اعضاء شورا، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
برگزاری درس اخلاق در مدرسه 14 معصوم(ع) برازجان
به مناسبت دهه سوم محرم الحرام جلسه ویژه اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام ظهیری استاد اعزامی از قم در محل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.
دراین مراسم که با حضور طلاب و اساتید این مدرسه همراه بود حجت الاسلام ظهیری با پرداختن به برخی از فضایل و مناقب برقراری روضه حضرت سیدالشهدا(س) گفت: اشک و گریستن در رثای آن حضرت باعث شادی و سرور جاودانه می شود و امکان ندارد بدون اتصال به خاندان آل الله (ع) کسی طعم لذت و خوشی را در این دنیا و آخرت درک کند.
وی افزود: اتصال به این خانواده یعنی انتخاب راه صحیح زندگی و رسیدن به بهترین مقامات دنیوی و اخروی است.
 برگزاری امتحانات هفتگی آمادگی طلاب برای امتحان ترم در مدرسه دیر
امتحانات هفتگی آمادگی طلاب برای امتحان ترم برگزار شد.
حجت الاسلام علی محمودی معاون آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر هدف از برگزاری این امتحانات را آمادگی هرچه بیشتر طلاب برای امتحانات ترم عنوان کرد.
وی ضمن تقدیر از اساتید به دلیل همکاری در این زمینه ابراز امیدواری کرد به فضل الهی شاهد رشد علمی طلاب در سال تحصیلی جدید باشیم.
حجت الاسلام محمودی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در هرماه یک امتحان از هر ماده درسی برگزار می شود و بر اساس مصوبه شورای آموزش مدرسه نفرات برتر هر ماه با کسب بالاترین معدل در هر پایه مورد تشویق قرار خواهند گرفت./833/د102/ب
ارسال نظرات